Translate

4 Aralık 2016

Peynir Mayası Kullanmadan Peynir Yapımı


Annemle ilk peynir denememizi hazır peynir mayasıyla yapmıştık. Sonra öğrendik ki marketten aldığımız peynirden pek bir farkı yok,vazgeçtik. Ama illa vardır bir yolu dedim "Peynir mayasız olmaz" diyenlere inat. Meğer tarif kendi halamdaymış. Bol süt aldığı zaman kendi peynirini kendisi yaparmış, yerken nefis peyniri "Ne mayası yaaa, sirkeyle, limonla yapıyorum ben." Dedi. 


Bir öğrencimin anneannesinden aldığım tarifte de yoğurt suyu kullanılıyordu. Annemle yaptığımız mayasız peynirler çok güzel olmuştu. Sanırım yanımızda annemiz olunca sırtımızı tamamen ona dayama olayımız bazı ayrıntıları kaçırmamıza sebep oluyor. Annemden sonraki ilk peynir denemem olmadı. O yüzden dün ne biliyorsam uyguladım :)
aldığım 5 lt sütün bi kısmını kefir için ayırdıktan sonra yaklaşık 3,5 lt süt hala kaynarken içine kendi yaptığım yoğurttan az miktarda (birkaç kaşık) suyundan (1 su bardağı) koyup karıştırdım. Kesilme tam olmayınca hemen annemin yaptığı elma sirkesinden birkaç kaşık ekledim, yarım limondan az sıktım. Ve karıştırdıkça istediğim kesilmenin alası oldu. Hazır maya ile iki kat sütten çıkan peynir çıktı. 

Kesilen sütün suyunu poğaça yapmak için ayırdıktan sonra geri kalan peyniri babaannemin benim için diktiği kesenin içine koydum. Biraz daha suyunu akıtması için çeşmenin başına astım. 1 saat sonra üzerine tencere koyup tencerenin içine ağırlık yapacak şeyler koyduk, peynirimin kalıplaşması için iyice bastırdım. Ertesi gün öğleden sonraya kadar beklettim. 

Sağlıklı bir peynir yapmak işte bu kadar basit :) bir dahaki sefere çörek otunu keseye koymadan içine karıştıracağım. Hatta otlu peynir bile yapabilirim.. afiyet olsun.


2 yorum: