Translate

28 Kasım 2016

Küçük Çocuklarla Günlük Program Yapmak


Ela'ma göre oyun, bana göre iyi alışkanlık kazanımı. "Hadi,hadi,yap,et... " demekten sıkılan tüm annelere tavsiye ediyorum. Sabah heyecanla tüm mandalları açıyor ve "Hadi anne kahvaltımı yapayım, bunu kapatacağım sonra." diye başlıyor güne. 


Doğrusu bu program kendim için. Kızımın ihtiyaçlarını unutmamam için. Mesela kefir içmeye bayılıyor, zaten kendisi hatırlatıyor ama polen ya da pekmez vs unutabiliyorum. O yüzden bu programı çizerken kızımla unuttuğum şeyleri düşündüm özellikle. Mesela kitap okudum, etkinlik yaptım kartı ile onun için üşenmeden eğleneceği etkinlikler bakma mecburiyeti oluşturdum kendime. Tatilde tüm gün biraradayken her şeyi yapıyorduk ama okul zamanı bu biraz bozulmuştu. Bu program ikimiz içinde bir uyarı niteliğinde. 

Yatma saati gelmeden hepsini kapatmak istiyor. Zaten odasını ayarladıgımdan beri kendisi toplamak istiyor. Hatta benim eşyalarını yanlış yere koyduğumu söylüyor. Bu programla şimdi istemiyorum ,yarın yaparım olayı çözüldü. Ne kadar sürer diye düşünmeye gerek Yok çümkü önemli olan alışkanlık kazanması, devamında programa da ihtiyacı olmayacak. 

Bu şekilde ilk programını 3 yaşında yapmıştık. Her gece yattıktan sonra su istemesi ya da tuvalete kalkması ile en az yarım saat geçiyordu. Ve bir gün bir elini açıp 5 parmağa bir görev verdik. O 5 parmak bitmeden yatmak Yok dedik. 
1- Tuvalet
2- Dişler
3- Su (ve yanımıza su koyduk )
4- Pijama ( giymek istemiyordu)
5- Dua
Bu sayede hem istemedikleri yapması hem unutabileceklerini unutmamasını sağladım. Bir süre sonra kendisi parmaklarını sayarak yapması gerekeni yapıyordu. Büyüdükçe sorumluluklar artıyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder