Translate

26 Ocak 2016

Şeker Portakalı-José Mauro de Vasconcelos

  

Çok satan listesinden okumak istediğim kitaplar listesine aldıgım Şeker Portakalı nı okudum. Bi yere kadar sıkılarak okuduğum kitap, bir olaydan sonra beni inanılmaz etkiledi. Çocuk ruhunu olduğu gibi ortaya koyan kitabı çocukları bilmem ama ebeveynler kesinlikle okumalı. 

Özellikle şu bölüm beni çok etkiledi; beş yaşındaki çocuk babasını mutsuz görünce onu neşelendirmek için şarkı söylüyor.Şarkı sözleri fazlaca müstehcen ama 5 yaşındaki çocuk tabii ki bunun farkında bile değil, tek derdi babasını biraz gülümsetmek. Ama babası karşılık olarak çocugu dövüyor "terbiyesizlik" le suçlayarak. Minicik kalbi ne yaptığını bile anlayamıyor tabii.. 

Çok hüzünlü, gözlerimi yakan bir kitaptı. Çok korktum sonu kötü bitecek diye, yine kötü bitti ama umduğum son olmadı. 

Bu arada yasaklanmış bi ara bu kitap. Sebep müstehcen kelimelermiş,şimdi okudum. Ben ise şöyle düşünmüştüm. 

5 yaşındaki bir çocuk tanımadığı adamlarla arkadaşlık yapıyor, onlara güveniyor, onlarla onların istediği yerlere gidiyor, ailesinin tabii ki haberi yok!! Ve o adamların ikisi de iyi adamlar!!! Ama ne yazık ki gerçek hayat böyle değil, bu yönüyle çocuklara olumsuz mesaj verebilir Çünkü ne yazık ki pedofili denen iğrenç mahluklar var... Bu yönü müstehcen kelimelerden daha kötü benim fikrim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder