Translate

25 Ocak 2016

Meyveli Soğuk Tatlım 😊


Bir deneme yapayım dedim, yaptım ve tam puan aldı. Eee o Zaman paylaşayım hemen çünkü çok pratik ve çok lezzetli 😋
Bir paket çikolatalı sos ve bir paket vanilyalı sosu istendiği şekilde karıştıra karıştıra ocakta hazırlayın. Vanilyalı sosun içine henüz sıcakken petibör sade bisküvi ufaladım. Koyu bir kıvamı oldu ve bu şekilde kek kalıbımın dibine döktüm, düzelttim. Üzerine kırık badem döktüm bolca fındık ve ceviz ile de güzel olur bence. Sonra üzerine çikolatalı sosu döktüm ve soğuduktan sonra buzluğa koydum. Öğlen yaptıgım tatlıyı akşam buzluktan aldım, kalıptan kendiliğinden çıkmayınca kenarlarını plastik ince bir spatula ile kurtardım hemen çıktı. Altta çikolatalı sos donmuştu üstte bisküvi karışımlı vanilyalı sos. En üstü meyvelerle süsledim. Çilek ve ananas iyi oldu. Ve onların üzerine de erittiğim çikolatayı döktüm.çok fazla donduğu için biraz bekledikten sonra yedik. Yine soğuk nefis bir tadı vardı. 

Bizimkilerin bu şekilde çok hoşuna gitti. Benim ise biraz daha ısınınca daha çok hoşuma gitti çünkü soslar yumuşacık oldu ama altta kalan çikolatalı sos bisküvisiz olduğundan şekli bozuldu. Üstte olsaymış çok güzel akarmış tatlının üzerine ya da bisküvili olabilirmiş. Siz de istediğiniz şekilde yapın ama mutlaka yapın ve sevdiklerinizden "hımmmm çok orjinal nefis bir şey olmuş dışarıda yesem şu küçücük dilim 20₺ " övgülerini duyun 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder