Translate

19 Eylül 2015

Ilk Puzzle Deneyimi


Geçen sene canım puzzle yapmak istemişti ve baya bi resme baktıktan sonra kendime aşağıdaki puzzleı seçmiştim. 


Ama 3 yaşındaki Kızımın tatlı merakı ve yoğun ilgisi ağır basınca başlamadan toplayıp kaldırmıştım. Ama çok az bir Uğraş bile çok Hoşuma gitmiş Olmalı ki uzun kış akşamlarında bizimkilere Uğraş olsun diye babam için Ayasofya , erkek kardeşim için Dünya Haritası ( kendisi bürosuna bir harita çok istediği için) alıp göndermiştim.  

Ikisi de puzzle ları açmamışlar bile 😄 yaz boyunca da hiçbirimizin aklına gelmedi taki 3 hafta öncesine kadar. Çıkardım İstanbul u bir bakayım dedim 😊 


Önce renkleri birbirine benzeyenleri ayırdım. 1500 lük puzlle ın tüm parçalarını ayırmak bir akşamımı aldı. Denizin koyu mavisi ayrı açık mavisi ayrı, gemi parçaları ayrı, kayıklar ayrı, deniz ve gemi birleşimleri ayrı... Bu sadece deniz. 😝 
Sonra gemiden başladım yapmaya. Bir yandan da yolu yaptım, bu Kısım kolaydı. Bazı parçaları diğer ayırdığım parçaların içinden çıktı. Sonra yoldan denizin aşağısına doğru indim, gemiye doğru. Kayıkların olduğu kısımlarda kolaydı. 

Zor Kısım gemiler bitince başladı. Sadece deniz... İşte buralarda renkleri net ayırmak Çok önemli. Daha sonra zaten o kadar ayrılıyor ki denizin en koyu siyaha yakın yeri, dalgalı yerleri, kenarlar, mavinin Mora dönen yerleri vs vs sonra baktım olmayacak parçaları Şekline göre ayırdım. Uzunlar, kısalar, adam gibiler 😝 , Şekli acayipler 😂 koyu olanlar uzun, koyu kısa, koyu mor, koyu dalga. Çünkü bu kısımlar ne yazık ki tek tek deneyerek oluyor o Yüzden gruplamam çok pratik oldu. Hatta Sıradaki parçaya bakarken parçanın çıkıntı küçük MÜ büyük mü, Aşağıya mı dönük , yukarıya mı ?? Bu şekilde arayınca da daha hızlı bulunuyor. 

Böyle anlatınca çok sıkıcı gelebilir. Bu kadar Ayrıntılı yazdım ki aslında bu Ayrıntılar çok kolaylaştırıyor. Sizin de pratik yöntemleriniz varsa Öğrenmek isterim. Çünkü ben puzzle yapmayı çok sevdim. Buldukça ve şak diye yerine oturttukça ve resim önünüzde yavaş yavaş belirdikçe çok keyif alıyorsunuz . Ben ve kız kardeşim çok sevdik. Evdeki büyüklere göre yapılacak iş değildi, bizi izlerken bunaldılar 😄 sonuç ise herkesin hoşuna gitti. 

Evleri yapmak çok daha kolaydı elbette ama Parçalar minik ve renkler benzer olunca bazen elinize aldığınız neresi hiç anlaşılmıyor . Bazen de gözleriniz sürekli fır döndüğü ve beyniniz sürekli arama yaptığı için resme bakıp elinizi attığınız şak diye oraya oluyor. Buna ben tamamen beynin elimi yönlendirmesi diyorum. Hiç aramadan, hiç düşünmeden otomatik beyin kontrolü. Bu denizde de , gökyüzün de de çok oldu ve hem Hoşuma gitti hem şaşırdım. 

Ben puzzle yaparken gördüm ki saatler sürüyor. Mesela yukarıdaki gökyüzü tüm sabah, aşağıdaki ise tüm akşam ( neredeyse) sürdü. 

Sürekli puzzle yapan bir dostumuza çok vakit aldığını söylediğimde "zaten onun için yapıyoruz" dediler. Ben ise vakit alsın , vakit geçsin diye hiç yaşamadım bu yaşıma kadar. Mesela puzzle ı ilk 2 hafta sadece kızım uyuduğunda yaptım. Ve başından kalkamadıgım saatlerde kitap Okumayı daha çok istedim. Yani aslında sadece günlük beyin egzersizi ve keyif için yarım saat , en fazla 1 saat yapılsa ve bu her gün olmasa . Varsın aylar sürsün , bi kenarda dursun. Zaten 1500 lük boyut olarak yeterince büyük, tablo olduğunda tam duvara yakışacak kadar bence daha büyüğü fazla olur. 

İşte gökyüzünü 1 günde bitirdikten sonra , geriye kalan Şehr-i de kız kardeşimle bir günde bitirdik. Insan kendini tutamıyor, bağımlılık yapıyor. Dün bitti ya bugün boşluktayım 😂 saatler geçtiği zaman diyorum ki " tel oyun oynamaktan ya da internette ona da buna da bakayım derken saatler geçirmekten iyidir" tv izlemediğimden ona hiç girmiyorum. Bana göre boş boş yan gelip yatmak bile tv izlemekten iyi. 
Arada bir güzel bir film izlemek ayrı tabi sadece film yani o da tv de olmayacak ki araya reklam girmesin.  

Bu Arada resimlere dikkat ederseniz iki tane puzzle Halısı var. Biri benim biri bizimkilere aldıgım. Kırmızı olan tek boyutta almış yani 1500 lük kare puzzle, oysa bizim 1500 lük Dikdörtgen çıktı ve halıya uymadı. Yeşil olan tüm Boyutları almış puzzle Halısı almak isterseniz nerelerden aldıgım yazıyor. Yeşili d&r sitesinden almıştım. 

Ama bence halıya hiç gerek yok. Zaten bildiğimiz keçenin üzerini çizmişler ki o çizgilere de hiç gerek yok. Büyük ve kullanılmayacak bir masa en güzeli. Ben bizim masaya sıgamayınca halıyı yere serdim. Yerde yapmak çok zor, bel, boyun gidiyor. Halı toplayıp kaldırmak için iyi diye aldım ama ben zannediyordum ki Parçalar halıya yapışacak ve öyle olacak. Değişik bir halı beklentim vardı 😄 keçeye Parçalar yapışmıyor ve ben bozulacak diye toplamadım çünkü halının en küçük yamulması bile Şekli bozuyorken nasıl kıvıra kıvıra toplayacaktım bilemiyorum. 

En Güzeli masada yapmak zaten yapıştırmasını da üzerinde yapıştırıcıyı spatula ile iyice yayarak yapıyorsunuz. O puzzle kaplarına da gerek yok. Ben tam onları da alacaktım ki bir arkadaşım renkleri ayır buzdolabı poşetlerine koy dedi. Yukarıda Bahsettiğim kişiler hep masada yapmışlar hiç halı falan almamışlar. İşte kişiden kişiye değişiyor. D&r da ilk defa puzzle bakarken sürekli yapan birileri ( tesadüf rastladıgım) " ooooo daha şunu alacaksın, bunu alacaksın, şu Lazım bu Lazım " demişlerdi. Gözüm korkmuştu. Alınacak sadece puzzle ve yapıştırıcısı o kadar. Hatta diğer ikisinden çıkmadı ama dünya haritasının içinden o da çıktı. Sonra da çerçeveye gitmek, olay bu. 

Farklı ve keyifli bir hobi arayanlara tavsiye ederim. Üstelik halk eğitim kurs hocamın dediği gibi " tablolar da duvar süsü, bomboş duvarlar hiç hoş değil. Evimizin her yerine bir Şeyler koyuyoruz da Duvarlarımız hep bomboş. " sonuç harika duruyor duvarlarda. Bir tane olsa ben Yaptım diye bakmaya doyamayacagınız bir tablo. 









17 Eylül 2015

Sıcak Takip



Güzel bir komedi filmi izlemek isteyenlere birazcıkta aksiyon ekleyeyim :) Aksiyon olmazsa olmaz. Ama uzun kadının sesini kim seslendirdi ise film boyunca bir faciaydı. 

Bu kadar :)