Translate

19 Aralık 2015

"Annemle Beraber Yemek Pişiriyoruz" kitabı..


İnternetten aldığım kitaplar genelde kitapçıda görüp beğendiğim kitaplar olur. Ama bazen de yorumlara göre alışveriş yaparım. Bu kitabı da açıklama kısmında 375 (sayı bu civardaydı) harika resim cümlesiyle aldım ne yazık ki ... Ne yazık ki çünkü içinde sadece 20 tarif var!! Eğer faturayı atmamış olsaydım geri gönderecektim çünkü tarifler internette de var yani fazlasıyla ama ben elimde kitap olmasını tercih ediyorum. Çünkü yemek kitabı olduğu Zaman elimin altında oluyor tarifler. İnternette ara bul bulama kaçır vs 


Bir de açıklamada sağlıklı doğal tarifler yazıyordu ama hiç alakası yok. Tariflerde cipsten,mayoneze; bonbondan şekere her şey var. 

Neyse kitabın sevdiğim bir yönünden nakşedeyim. Kitap tam ilkokul çocuklarına yönelik yani okuma yazma bilen bir çocuk annesinin gözetimi altında keyifle vakit geçirir mutfakta. İlk sayfalarda mutfak gereçlerini bile tanıtmış çocuklar için. 

Ela'm da kitabın isminden dolayı aklına gelince bugün ne yapalımmm diye sayfaları çeviriyor. Bugün ekmek yaptık onunla.Tarifi kitaptan aldık, şekilleri internette bulduk. 

Evde Çedar ya da Parmesan yoktu. Biz de sade ekmek yaptık. Küçük bir kaseye maya ve şekeri koyup ılık suyu ilave ettik ve iyice karıştırdıktan sonra 5 dk dinlendirdik. 
Unu da büyük bir kaseye koyup tam ortasına havuz açtık bu karışımı içine döktük. (Burada tuz eklemek lazım, ben tuzsuz yaptım,Deniz tuzu bitince diğerinden koymak istemedim) Bir de hamuru yoğurmadan önce annem biraz zeytinyağı eklememi önerdi, yarım çay bardağı kadar ekledik. Kızımla yaptığımız için biz kipini kullanıyorum.ve yoğurduk. Bu aşamada peynirleri rendelenmiş olarak ekleyebilirsiniz. Biz ise hamurumuzu mayalanmaya bıraktık. Sonraaaa 


Siz en çok hangisini beğendiniz? Biz örümceği.. 

 

Afiyet olsun .. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder