Translate

5 Ocak 2016

Ayak Bileği Kontüzyonu


Aslında küçük bir kaza geçirdim. Merdivenden inerken ayağım burkuldu ve üzerine düştüm. Sözde sadece ayak burkulması ya acımı ahh ahh larla büyütmeyerek günüme devam ettim. Ertesi gün üzerine basamayınca çok fazla burkulmasından diye düşünerek ayağımı uzattım tüm gün dinlendim. Bu arada ''Yarın da okuldan sonra dr gideyim de içim rahat etsin.'' dedim.


Meğer ayak burkulmalarının da dereceleri varmış. Ben bir de tüm vücut agırlıgımla burkulan ayagımın üzerine düşünce ayak tabanım çat diye gökyüzüne döndü. İşte bu sırada yan bağlar tamamen kopmuş, şekil 3 de görüldüğü gibi. Bu ayagımda olanların bir tanesi. Tabi ben Pazartesi günü acısına ve ağrısına ragmen üzerine basa basa okula gittim. Okuldan sonra da hastaneye göründüm kendimce.

Filme uzun uzun bakan dr ''Kırık ya da çatlak yok ama kemiklerin arasındaki hasar büyük. Ameliyatlık değil ama üzerine basarsan ameliyatlık olur. Önümüzdeki 3 hafta çok dikkat edeceksin, üzerine basmayacaksın. Çalışıyor musun?''

Tabii ki çalışıyorum hem de 1. sınıf öğretmeniyim. O yüzden rapor vermeyin zaten gerek yok çünkü bu hafta tatil. Sadece yarın seçim toplantısına gideceğim, pazar günü de seçimde görevliyim. Diğer günler dinlenirim. 

Ne okul ne seçim, hiçbi r şekilde üzerine basmadan dinlenmem gerektiği, 10 günlük istirahatten sonra kontrol edeceğini söyledi. Kızım ve annem zaten 1 haftadır memleketteydi. Hemen biletlerimi ayarlayıp memlekete gittim.Ayaga kalkmamaya özen gösterdim hatta mecburen ayaga kalktıgımda agırlık vermemek için babannemin bastonunu kullandım. 

Ama 1 hafta geride kalmasına rağmen ayagımın acısı ve ağrısı sürekli arttı. Geceleri ağrılar resmen kabus gibi çöküyordu. Bu cümleyi özellikle kurdum çünkü uyuyamıyordum,uykuya daldığım zamanlarda sanki üzerime ağırlık bırakmışlar gibi bir hisle gözümü açıyor, uyku ve uyanıklık arasında sızım sızım sızlayan ayagımı nereye koyacağımı bilemiyordum. Bunları anlattıgım taekwondo hocam Veli Bey, bunun normal olmadıgını , hastaneye tekrar gidip MR çektirmem gerektiğini söyledi. ''Film sadece kemikleri gösterir ama MR tüm ayrıntısıyla bileğinin içini gösterir, dr a gittiğinde MR çekilmek istediğini söyle'' dedi.



Pazartesi hemen evimize yakın olan Denizli Cerrah Hastanesi'ndeki ortapedi dr u doç Dr Semih Bey e gittim. Benim söylememe gerek kalmadan beni filme ve MR a gönderdiler. MR sonucuna bakarken 
''Emel Hanım, çok ciddi bir yaralanma geçirmişsiniz. Yan bağlar tamamen kopmuş, kıkırdaklar kırılmış, kılcal damarların ezilmesinden dolayı iç kanamalar meydana gelmiş. Bakın bunlar hep kan, kemiklerin arasındaki lifler de ezilmiş. Baya bi ödem de toplamış. ''

Gözlerim kocaman kocaman dr dinlerken bunun sonunun nereye varacagını düşünüyordum. Aklımda sadece öğrencilerim kaldı. 10 günlük raporu kafaya takmamıştım çünkü zaten 29 Ekim tatili ve seçim tatili vardı.Ya şimdi ne olacak?

''Tahminen 1 ila 1 buçuk aylık bir tedaviye başlayacağız. Sürekli kontrol altında olacaksınız.''
''Ben 1. sınıf öğretmeniyim ama..''
Kafamda sınıfta bir sandalyeye uzattıgım ayagımla ders anlattıgım hayali beliriyordu. Şuan ise odadan lavaboya gitmeyle bitiyorum. 
O gün tüm ayagıma,dizime kadar uzayan bir alçı taktılar. (Ateldi sanırım) Dr bastonla basmayı bırak oynatmamın bile yaranın kabugunu kaldırır gibi etki ettiğini ve bu yüzden iyileşmenin mümkün olmadıgını söyledi. Yani ben 1 hafta boşuna acı çekmişim. Biri de dediki ''Neden ilk gittiğinde MR cektirmedin o zaman??'' 

Acı çekmeyi mi tercih ettim acaba? Bu nasıl bir soru? İlk defa yaşadıgım ve hiç bilgim olmayan bir konuda dr un bana söylemediğini ya da yapmadıgını ben nasıl düşünebilirim?? 

Veli Hocam söylemese tekrar git ve MR çektir diye ben 2 gün sonra raporumun bitmesiyle geri dönüp o ilk gittiğim dr a kontrole gidecektim. Belki insafa gelip MR çekerdi. 

Atel 2 hafta kalacak, 1 haftası geçti. Çok şükür gece üzerime çöken ağrılı kabuslarım da bitti. Yine ağrıyor ama hafif bir sızı şeklinde. 1 haftadır hiç basmıyorum zaten alçıdan dolayı hiç hareket etmiyor. 2 koltuk denegiyle ihtiyacımı görüyorum. Ara ara sızım şiddetli ağrıya dönüşebiliyor. Ben evde aaaaaaaa diye bağırırken ,erkek kardeşim ''Ee içeride tamirat var abla, olacak o kadar :) '' diyerek bir de olayın dramasını yapıyor, beni güldürüyor. Kızım ise ne istersem hemen getiriyor. Bir akşam merak ettim, hep yanındayım ya acaba ne diyecek dedim..

Ela, hasta olup hep yanında mı kalayım?Yoksa iyileşip yine her gün okula mı gideyim?

Hımmm.. İyileş, okula git <3




Bu arada küçük kelebeklerimi çok özledim. Hep hastalıklarda anlıyoruz sağlığımızın değerini ne yazık ki.. Meğer her gün farketmeden yüzlerce adım atarken ne kadar özgür ve mutluymuşum. Koca bir kütlenin içinde acıyan ayagımı havaya kaldırmış tüm gün ne yapacagımı düşünürken, (bu arada herkes işine, okuluna gidiyor) ben okulda zamanın nasıl geçtiğini farketmiyordum. Her gün üzerine bastıgım şu ayaklarımın küçücük bir alanında dünyanın fabrikasının işi yürütülüyor ben hiç hissetmiyorum. Damarlar, kaslar, bağlar ,lifler, kemikler, kıkırdaklar, yağlar, etler, kanlar, hücreler hücreler hücreler... Milyonlarcasının içinde birkaçı iptal olunca ben iptal oluyormuşum, o kadar acizmişim, bildiğim halde idrak edememişim. Sanki ben çabalayıp elde etmişim ve ben çalıştırıp çekip çeviriyormuşum gibi ne kadar hoyratça ve gafil kullanmışım bu eşsiz makineyi. Oysa bir tanesinin bile işleyişini kavrayamıyorum. Sözde hepsi et parçası, aynı yapıtaşı ama hepsinin görevi farklı ve tıkır tıkır işliyor. Ben ise akşam yemeğinde ne yesem?? !



3 yorum:

  1. Merabalar bende gecen persembe boyle bir sey yasadim ve cuma gunu drye gittim bende de baglarimda zedelenme olmus. Atel oldu ayni sekilde normalde sizlamazdi ama bu gece bi sızı oluştu uyuyamayacak kadar değil ama ürktüm şahsen bende hic disariya cikmadim ama evdeki ihtiyaclarimda genelde ustune basarak yurudum sizin yazınıza bakincada sızı beni urkuttu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yukarıdaki yazıyı benim gibi bir yaralanma yaşayıpta bir ayak burkulması diye hafife almasınlar, gereken tedaviyi yaptırsınlar ki sonucu daha acı olmasın diye yazdım. Çünkü ben fizik tedavideyken bu şekilde önemsemeyip aylarca topallayan ve iyileşemeyen sonunda ameliyat olan insanlar gördüm. Sizin ki zaten bağ zedelenmesiymiş. Benimkinde bağlar kopmuştu. Ürkmeyin lütfwn MR ınıza bakan Dr a güvenin.

      Sil
    2. Geçmiş olsun bu arada ☺️

      Sil