Translate

23 Ağustos 2015

Şehrin Aynaları- Elif Şafak



Okuduğum en karışık kitaplardan biriydi. Çok garip, değişik bir kitap olmasına rağmen üslubu çok hoşuma gitti. Bana göre Bölümlerin her biri etkileyici ama bütün olarak birbiriyle bağımsızdı. yani sanki farklı bir çok hikayeden oluşan bir kitaptı. 

Bazen bir bölümü okurken kimden bahsettiğini hiç anlayamadan bölümü bitirdim. Bazen uzun uzun tasvirler okumaktan sıkıldım. Tüm bunlara rağmen anlatımı Hoşuma gitti. Tespitleri, bakış açısı, hayat dersleri çok çok Hoşuma gitti. 

En garip kısmı da karakterlerin kendileri gibi gördükleri hayali yaratıklardı. Sanırım bu yazarın ruhani varlıklara olan takıntısından kaynaklanıyor. Bu kısımları hiç mi hiç sevmedim doğrusu. Zaten düşünmek bile istemem gecenin Yarısı yalnızken aniden görünen bir Varlığı. Bir de uzun uzun tipinden ve ne yaptığından bahsedilince biraz etkilendim ve dün gece  kitabı bitirince biraz zor uyudum 😁😁😁

Bir roman okumak istiyorsanız sürükleyen,okumayın. Hiç merak uyandırmadıgı gibi Kitabın Yarısı Bittiği halde olayın aslını anlayamıyorsunuz. Yarısından sonra ise biraz olaylar ilerliyor gibi sevindiriyor ama kitap bittiğinde öyle kalıyorsunuz300 sayfalık kitap okuyup 20 sayfalık hikaye anladığınız için. Çünkü kitap baştan sona tasvirler, rüyalar ve türlü türlü alakasız hikayelerle geçiyor. Tam kahramanın hikayesine dalmışken bölüm bitiyor ve Sıradaki bölümde Bambaşka biri anlatılıp orada bırakılıyor.

Ha bir de bazı Olayların nedenini bazı Kişilerin de sonunu öğrenemeden kitap bitti. 

Yine de bir kaç bölüm okuyun eğer Tarzı severseniz baştan sona öyle devam ediyor. Şahsen ben sevdim. Ee Karışık bir kitabın yorumu da böyle Karışık olur. Bir de şu telefon kafasına göre harfleri büyütmese...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder