Translate

21 Temmuz 2015

Güneş Çocukları Kreşi


Ela'm bu yaz yüzme derslerine başladı. Hem etkinlik olsun, hem suya alışsın niyetiyle geçen hafta ilk ayımızı tamamladık. 

Arada kızımın yanında gidiyorum.Onu çalışırken , çabalarken görmek hoşuma gidiyor. Yalnız bugün yaşadığım olay gerçekten kocaman insanların psikolojilerini bazen hiç anlayamadığım cinstendi. Sözde kreş öğretmeni yani sözde küçük çocukların psikolojisinden anlaması gereken, bunun Eğitimini almış ve Gününü küçük çocuklarla geçirmeyi meslek edinmiş "Güneş Çocukları" kreşinin bir öğretmeni bayan bana bu duyguyu yaşattı. 

Kızımla 3. kez gidiyorum. Daha önce yapmadığı şekilde yanımda olmak istemesini, büyük havuzun yani benim çevremde dolaşmasını anlayamadım. Sorduğumda gitmek istemediğini söyledi her seferinde. En sonunda bir daha kendisiyle gelmeyeceğimi, böyle yaparsa öğrenemeyeceğini söyledim ve tekrar küçük havuza gitmesini istedim. Ve bana 3 buçuk yaşındaki kızım şu cevabı verdi;
 " O bana 'Sen bu grupta değilsin, git. 'Dedi" şok oldum.

Bir an için birinin kızıma git diyebileceğini düşünemedim. Yanımda kalmak isteyebilirdi. Ama biri söylemeden " sen bu grupta değilsin." Cümlesini düşünemezdi. 

Ey okumuş etmiş , çocukları eğiten öğretmen, 3 yaşındaki çocuğa sen bu şekilde "git " dersen onu yaptığı işten soğutmaz mısın?

Ey kaç yaşına gelmiş koca insan sen 3 yaşındaki çocuğun büyük havuzda yüzemeyeceğini düşünemiyor musun?

Ey insanlarla iletişimi , çocuklara eğitimi meslek edinmiş medeniyet içinde yaşayan yetişkin, sen 3 yaşındaki çocuğa o cümleyi kurmadan önce şöyle bir etrafına bakıp "Bu çocuk hangi grupta, kim ilgileniyor acaba? " diye sormayı akıl edemiyor musun???

Ey gözü gören insan, bu çocuk belli çok küçük,mayosunu giymiş gelmiş, başka o yaşta çocuk grubu ya da başka küçük havuz da olmadığına göre!! Onun hangi grupta olduğunu düşündün acaba?

Sen ki kızımla aynı yaş çocukların öğretmenliğini yapıyorsun! 10 yaşında çocuk dahi olsa "sen hangi gruptasın çocuğum, nerde senin öğretmenin?" Denir. "Sen bızımla değılsın haydi yavrum naş!!" Denmez. 
Ben de 8 yıllık ilkokul öğretmeniyim, 10 yaşındaki çocuklarla öyle konuşmuyorum. 

Bundan sonraki meslek hayatında bilgilerini tazelemeni kendi kariyerin adına sana öneriyorum. Bebeklikten çıkmış çocuklarla yani sana emanet edilen yavrularla iletişimine ve onların içinde bulunduğu ruhsal, psikolojik döneme dikkat et bir zahmet!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder