Translate

27 Temmuz 2015

Bol Çikolatalı , Çaylı Pastam



Malzemeler

2 yumurta
1 su bardağı şeker 
1 su b soğumuş Çay demi
1 Çay bardağı Zeytinyağı
Vanilya ve kabartma tozu
2 yemek K kakao
Kek kıvamı oluncaya kadar un

Yapılışı

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra un Hariç diğer malzemeleri ekleyip karıştırıyorum. Ardından gerektiği kadar un ekliyorum yavaş yavaş. Bu tarifi evde süt olmadığı için internette sütsüz bir tarif ararken Çaylı kek diye görünce hemen aldım. Sıvıyağ yerine Zeytinyağı koydum.

Bu arada bugün benim doğum günüm 😂 ve Buda benim doğum günü pastam. Belli bir yaştan sonra böyle oluyor sanırım ; insan doğumgününde tek başına kendi pastasını hazırlıyor. 😆

Yok yok öyle değil daha geçen doğumgünümde erkek kardeşim bizi Pamukkale ye sıcak Şifalı sulara götürmüştü gece 12 den sonra yani ilk saatlerde. Bu sefer ben uykudaydım. Ayrıca hazır pasta hiç sevmediğimden sabah uyardım herkesi kimse eve hazır pastayla gelmesin diye 😃

Neyse evde pasta için meyve de yoktu Şansa bak 😆 kuru kuru keki de hiç sevmem. Ne yapsam derken Gözüme ilişen çikolatalar (yarım paket Fındıklı, yarım paket hava kabarcıklı( nasıl tarif etsem öyle işte , yiyen anladı) 1 paket de yine Fındıklı çikolatayı )benmari usulü eritip tüm aralara Güzelce sürdüm. Her çikolata üzerine soğuyunca krem şanti sürdüm. Yalnız bu krem şanti buzdolabında baya katılaşıyor sanki içinde margarin varmış gibi tadı da diğerleri gibi değildi, güzeldi daha çok Hoşuma gitti ( Ülker içim) en üste de Meyveli hazır sostan döktüm.
 ( carte dor)

Vee bu tarif yani meyvesiz ve Çikolatalı Artı içim şantili pastam hemen favori pastalarımın Arasında ilk 3 e girdi. Inanılmaz güzel olmuş. Süperrrr keki nasıl yaparsanız yapın bu sosu bu şekilde yapın ve bayılın. 


3 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor tarif de kolay kesinlikle deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. evet dediğim gibi kek yapmak aslında hep aynı ve çok kolay.Asıl tat veren kekin arasına sürülen. Deneyin, afiyet olsun. Buz dolabında bekletince çikolata da donuyor, harika oluyor.

    YanıtlaSil
  3. evet dediğim gibi kek yapmak aslında hep aynı ve çok kolay.Asıl tat veren kekin arasına sürülen. Deneyin, afiyet olsun. Buz dolabında bekletince çikolata da donuyor, harika oluyor.

    YanıtlaSil