Translate

6 Şubat 2015

Evde Yapılan Kek ile Yanardağ Pastam



İnternette bu tarif hep hazır pandispanya ile yapılmış. Oysa ben hazırın tadını hiç  sevmiyorum. O yüzden bildiğim kakaolu kekimden yaptım. Yaklaşık 30 cm çapında yuvarlak kek kalıbında pişirdim. Sonrasında ise yine internette baktığın yanardağ pasta taifleinden bana en uygun olanı seçip malzemelere ekleme ve çıkarmalar yaptım. Mesela bisküvi koymadım, onun yerine bitter çikolata kestim ara sosun içine. Doğrusu her zaman kullandığım damla çikolatadan çok daha iyi oldu. 

Pişen kekim, hazır kekten daha büyük olduğu için kenarlarından kesip dairemi küçülttüm. Tüm kenarları ufaladım. Kalan küçük dairemi ortadan kesip 2 daire yaptıktan sonra her iki daireyi de 8 parçaya böldüm. İnternetteki tarifler gibi 7 dilim değil 8 dilimim oldu. Çünkü internette dilimlerden biri ufalanırken ben kenarları ufaladım. Üstelik daha fazla ufalanmış kekim olduğu için bisküvi koymadım. Alt tabanı da 8 parcaya bölmemin sebebi; pastayı dilimlerken kolaylık olması. Tabana koyduğum üçgenleri birbirinden uzak koydum ki üzerine yığacağım sos fazla gelmesin, alanım artsın.


Şimdi sos tarifi (pastanın asıl lezzeti burada ve bence şimdiye kadar yaptıgım pastalarda kullandığım en lezzetli ara sos )

ufalanmış kakaolu kek (ufalama derken büyük parcalar halinde yaptım)
1 poşet krem şanti
1 paket kakaolu cremole (çırpılarak hazırlanan )
2 adet muz
1 paket bitter çikolata
3 bardak süt
üzeri için hazır sos 
(toz olanı aldım, sütle pişerek olanı, tadını beğenmedik, sırf bu yüzden pastayı beklettik ertesi gün sevdiğim hazır olanı alınca üzerine döktüm )

Yapılışı

1 bardak sütle krem şantiyi hazırladım, üzerine 2 bardak daha süt ekleyim cremoleyi ekledim. Tekrar çırptım. Kakaolu seçmemin nedeni kekin de kakaolu olmasıydı ve çikolata koymak istemem. 

Hazırladığım sosa ufaladığım keki ve küçük küçük doğradığım muzları ekledim. Bitter çikolatayı da bıçakla minik minik keserek ekledim.

Tabana yerleştirdiğim üçgenlerin üzerine dağ gibi yığdım. Kenarları boş bıraktım ki üzerine koyacagım üçgenlere yer kalsın.Diğer 8 üçgeni resimdeki gibi ama alttaki üçgenlerin üzerine gelecek şekilde yerleştirdim. Son olarak üzerine meyveli sosu döktüm. 

Nefiss oldu, nefiss
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder