Translate

28 Şubat 2015

Evde Kefir Yapmak

   



      Aslında bu yazıyı uzun zamandır yazmak istiyordum. Temmuz dan beri evde kefir yapıyorum ve bayıla bayıla içiyoruz. Bunun için üyesi olduğum Bebek Yapım Bakım Onarım sayfasına ve hassas, sevgili üyelerine çoook teşekkür ediyorum. Sayfanın ''Kefir Kardeşliği'' etkinliğini görmemle evde kefir maceram başladı. Ben o güne kadar hazır kefir alıp tadını pek sevmesem de sağlıklı diye içiyor ve içiriyordum. Sayfada okuduğum bilgiler beni önce çok şaşırttı :) mesela kefir mayasının canlı bir organizma olduğunu öğrendiğimde...



Etkinlikte kefirle ilgili her bilgiye ulaşmak mümkün. İkinci şaşkınlığım yorumlarda ''Ben de kefir mayası istiyorum.'' diye herkesin sıraya girmiş olması. 


KEFİR MAYASI

Canlı bir organizmadır. Büyür ve çoğalır. Kefir bu organizma ile mayalanır. Bu organizma ancak kefir mayası olan birinden alınır. Mayayı evde yapmak mümkün değildir. Kefir hayvanları mayalandıkça beslenir ve büyür. Büyüdükçe çoğalır böylece siz de sevdiklerinize, isteyenlere verebilirsiniz. Mayalama yapmayacağınız zaman da beslemelisiniz yoksa hayvancıklar ölür !!



Önce yapabil miyim diye ''Evde kefir yapımı '' bölümünü bir kaç kere okudum :) Önce biraz karışık gibi geldi ama aslında çok basit. Karışık gelmesinin sebebi sadece uymamız gerekenlerin titizlikle yazılmış olması. Bir tek nokta bile unutulmamalı. 

Yapabileceğime kanaat getirdikten sonra ben de ''Kefir mayası istiyorum'' diye yazdım. Çünkü kefir yapanlar çoğaldıkça olmayanlara veriyordu. 1 hafta sonra bir mesaj aldım ve kefirciklerim kargoyla geldi. :)  :)  :)  


EVDE OLMASI GEREKENLER

Mayalanmış kefirin içinden mayayı almak için bir kevgir.
(Bu kevgir sadece kefircikler için kullanılacak. Sadece suyla yıkanacak. Deterjan değmeyecek. )

Cam kavanozlar


Yol yorgunu olurmuş kefir hayvanları o yüzden ilk 2-3 kefirin tadı tam olmazmış. Ama sonra kaymak gibi bir tat. Kıvamı yoğurt gibi oluyor, biz öyle sevdik. Verdiğim bir yakınım ayran gibi yapıp içmeyi sevdiğini söyledi. Benim yoğurt kıvamım ise kevgirden geçince koyu bir ayran kıvamı oluyor. 


VE MAYALAMA

Ilık sütü cam bir kavanoza koyup kefir hayvanlarını içine koyuyorum. Kavanozun ağzını kağıt kavluyla kapatıp, lastik ile tutturuyorum. Kavanozu havlulara sarıp, kalorifer borusunun yanına koyuyorum çünkü sıcagı seviyor. Sıcak oldugunda 10-12 saat mayalama yeterli oluyor. 

Kefir hazır olduğunda hayvancıklarımı nasıl alıyorum ?


Yoğurt kıvamı olunca yerinden alıp kevgirle hayvancıkları ayırıyorum. 


DİKKAT!!

Kefir mayasına elinizle dokunmayın.
Su ile yıkamayın ya da suya koymayın. 
Metal ile temas etmesinler. Hep tahta ya da plastik kullanın.
(Yararlı bakteri üreten hayvancıklar zararlı bakteri üretmesinler diye)
Mayalama yapmayacaksanız cam bir kasede sütün içine koyup buzdolabına koyun. Sütle beslenmeye devam etsinler. Bu sütü 3-4 günde bir değiştirin. 



10 yorum:

  1. merhaba kefir yapmak bende çok istiyorum fakat nereden temin ettin mayayı bulmak zor harika bir yazı hazırlamışsın

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, temin ettiğim yeri yazdım aslında sanırım dikkatinizden kaçtı. Henüz çevreme veriyorum, bulamazsanız göndermeye çalışırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kefir mayasınaa. İhtiyacım var siz gönderebilir misiniz

      Sil
  3. Kefir.mayasına ihtiyacım var siz

    gönderebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana facebook sayfamdan mesaj göndererek ulaşır mısınız???

      Sil
  4. Emel hanım banada gönderebilir misiniz?
    Tşkler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emelozdel@hotmail.com üzerinden haberleşelim 😊

      Sil
  5. Bana da gönderebilir misiniz?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Mail attım inş.. Ulaşır.

    YanıtlaSil