Translate

3 Aralık 2014

Quilling Öğreniyorum




Quilling - Kağıt Kıvırma Sanatı

Evet gördüğünüz o harika resmin malzememesi kağıt. Bu harika tekniğin kursu açılır da ben gitmez miyim? Quilling dışında yine böyle farklı ve güzel 3 teknik daha öğrenecekmişiz. Üstelik bu teknikler yeni olduğu için diğer katılımcılar halk eğitim kursu hocaları :) Bu yönden çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Bu resimler google da quilling araması yaptığımda beğendiklerim.















çok hoş takılarda yapılmış tabii..






çocuklar için de quilling çalışmaları mevcut




İnternette bizim kurstaki gibi tablolar bulamadım. Mesela bu fotoğraf üzerindeki çiçeklerde henüz bir tanesi tamamlanmış. Resme ayrı bir güzellik katmanın yanında 3 boyutlu bir görüntü oluşuyor. Bu hocalardan birinin yaptığı bir tablo, boyutu yaklaşık yarım metreyi buluyor. Bu arada gördüğünüz çiçeğin yapımı 1 buçuk saat sürdü. Yani dün kursta eğitmenin yaptığı tablonun bir çiçeğini tamamlamaktı :) 



Bazen değerini anlamak için yaşamak gerekiyor. Kağıt kıvırma olarak düşünüce çok basit gibi geliyor kulağa. Ama minicik kağıtlarla uğraşmak. Tek tek onlara form verip, tek tek bulaştırmadan yapıştırmayı becermek. Boyut olarak aynı olması için ve düzen olarak muntazam görünmesi için çabalamak. Ve sonuç olarak yaklaşık 30 çiçeğin olduğu bir tabloda 1 çiçek için 1 buçuk saat uğraşmak. Şimdi kulağa nasıl geliyor ? :) 

Ve benim ilk gün çalışmam :)


Kağıtları uygun boyutlarda kestikten sonra, her çiçeğin her bir yaprağını ayrı ayrı özel tığıyla oluşturuyorsunuz. Her yaprağı açılmaması için ayrı ayrı yapıştırdıktan sonra çiçek haline gelecek şekilde birleştirip tekrar yapıştırıyorsunuz. Aradaki minik nokta bile 3 cm uzunluğunda bir kağıdı kıvırarak oluşturuluyor. 

İşte bir çiçeğin boyutu



Ha bir de bunun cetveli var 50 tl cik...



Baya tekniği de var , bunlar bulabildiğim bir kaçı. Tahmin ettiğiniz gibi yurt dışında quilling atölyeleri bile var yani bunu meslek edinmiş insanlar var. Kimine göre ne gerek var, kimine göre el emeği, göz nuru.. Derler ya annelerimiz.. Güzel bir işin kağıdı olmuş, altını olmuş ne fark eder, sadece parası fark eder.. 











11 yorum:

  1. Harika bir teknik hayal gücünün sınırı yok neler neler yapılabilir.Tebrik ederim yaptığınız desenleri paylaşırsanız görmek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yapması da sonucu da çok güzel. Şuan 2. tablomu bitirmek üzereyim. Biraz birikince paylaşacağım. İlginiz için teşekkürler :)

      Sil
  2. Kursa nereye gidiyorsunuz beende gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın başladıgınız zaman bırakmak istemeyeceğiniz ve ne kadar zaman verseniz de sıkılmadan yorgunluğunuza rağmen devam edeceğiniz bir hobi. Umarım yaşadıgınız yerde kurs açan birileri vardır. Yaşadıgınız yerin halkeğitim kurslarını araştırmanızı öneririm. Ben halkeğitim kursuna katıldım.

      Sil
    2. İstanbul da mı oturuyorsunuz genel olarak bulduğum kurs yeri Lüleburgaz çıktı..İlginiz Teşekkürler.

      Sil
    3. Hayır Ankara dayım 😊 Aslında internetten bulamazsınız. Bulunduğunuz yerdeki halkeğitime sorun hangi kursları açtıklarını ya da özel kurslar olabilir sizi bulduğunuz gibi..

      Sil
  3. Bende quilling eğitimi almak istiyorum Ankara da hangi kursa gittiniz öğrenebilir miyim? ��

    YanıtlaSil
  4. Quilling eğitimi almak istiyorum.Ankara da siz nereden eğitim aldınız öğrenebilir miyim? 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara merkezde değilim, aldığım yerde de başka teknikler çalışılıyor. İlginiz için teşekkür ederim. Halk eğitim kursuydu benimki, araştırırsanız mutlaka vardır.

      Sil
  5. Canım özel ders veriyormusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır özel ders vermiyorum.

      Sil