Translate

23 Kasım 2014

Kızımın 3 Yaş Sonrası Kitapları




         3 yaş üstü kitapların arasında en sevdiklerim Tübitak yayınları oldu. Daha karnımdayken kitapla tanışan kızım sanırım bu yüzden kitaplardan hiç sıkılmıyor. Severek yapıyor ve öğrenmeye açık. Eğer 3 yaşına kadar kitapla fazla haşir neşir olmadıysa yavaş yavaş alıştırın artık. :)


Dış kabının sadeliğine ve basitliğine göre kitapların içi gayet dolu dolu ve öğretici. Etkinlikler tam istediğim gibi. Üstelik kitapların fiyatı da çok uygun, sadece 4 ya da 5 lira. (internet mağazası indirimli fiyat, D&R )


Kitapların fotoğrafını çekerken elimi koyuyorum ki kitabın boyutu anlaşılsın. :)






Kızımın çok sevdiği bir diğer kitap Sevimli Çizgiler. Bizim okulda 1. sınıf öğrencilerine kaleme alışması için yaptığımız alıştırmaların başlangıç seviyesi. Ela daha önceden kalem tutabildiği ve kalemle çalıştığı için bu kitap ona biraz basit geldi. Yine de içinde takip edemediği yerler oldu. 






Bir diğer kitabımız 5 yaş üzeri olsa da ben aldım. Çünkü resmin içindeki hayvanları bulma etkinlikleri. Evet biraz zorlanıyor o yüzden sıkılmadan bitiriyorum. Diğer kitapları kendisinin yapmasını sağlarken bunun başına beraber geçiyoruz. Dediğim gibi 5 yaş üzeri olduğu için bazı hayvanlar çok iyi saklanmış. Onları da ben buluyorum. :)







Bu kartları da büyük bir hevesle internetten almıştım Tübitak yayınları diye. Ne yazık ki hayal kırıklığına uğradım. Ben 50 tane yeni etkinlik beklerken, en az 30 tanesi bizim daha önce yaptığımız etkinlikler çıktı. :(

Daha doğrusu 3 yaşına gelen bir çocuğun 3 yaşından önce zaten yaptığı şeyler. Mesela hiç olmazsa oyun hamuru ve farklı boyalarla resim yapma ya da anneyle mutfakta bir şeyler hazırlama, müziği açıp dans etme, tekerlemeler, renkleri öğrenme vs. Bari bunları koymasaydınız. Hangi çocuk 3 yaşından önce bunları yapmaz ya da hangi annenin aklına gelmez. Bu tarz bir kitap ya da benzeri alırken benim evde aklıma gelmeyecek etkinlikler bekliyorum. 




Bu kitapları ise markette 1 tane sepete atarak Ela biriktirdi. Aldığımız gün okuduk. Şimdilerde bazen kendisi açar okur bana, resimlerine bakarak anlatır. Bazen tekrar okuruz. 











3 yorum:

  1. Merhabalar,
    19 aylık kızım için önereceğiniz kitaplar nelerdir? Aktivite itabımız çok. Adım adıma da üyeyiz. Hikaye kitabı olarak hangi kitapları tavsiye edersiniz?Kızınızla size bayılıyorum. Çok tatlı ve bilinçisiniz

    YanıtlaSil
  2. Henüz küçük olduğu için yırtma ihtimali yüksek :) O yüzden kağıt yerine karton almalısınız. Resmi bol ve büyük, yazısı az (bir kaç cümle her sayfada) Kitabı bir kere okuyup bi kenara bırakmak yerine, her okuduğunuzda farklı hikayeler siz çıkarırsınız. Kalın bir hikaye kitabı alın siz okuyun o dinlesin diyemem çünkü o yaşta değil, almak isteyecek, beklemek istemeyecek. O yüzden bence bu tür kitaplar daha uykun. Aktivite kitabı çok var dediniz onu geçiyorum. Sesli hikaye anlatan kitaplar da alınabilir o zaman kendisi de okur ama içeriğine dikkat edin. Tek hayali yakışıklı prens beklemek olan hikayeler almayın derim ben :)

    YanıtlaSil