Translate

8 Ekim 2014

Keçeden Hayvanlarım



Hiç aklımda yoktu böyle işlerle uğraşmak. Aslında hiç sevmem de elime iğne ya da tığ alıp zaman geçirmeyi. Öğretmen arkadaşlardan birinin kızı için yaptığı keçe baykuşu görene kadar... O kadar güzeldi ki kesinlikle ben de yapacağım dedim. Zaten doğum gününe de az kaldı. Neden böyle tatlı bir hediye vermeyeyim gelen misafirlerimize? Sonra nette ne yapsam diye bakarken yapanların tanesini 5 ila 8 arasında sattıklarını gördüm. Tabi onlar daha düzgün ve daha güzel. Ama ben kızımın doğum günü için özellikle ellerimle yapmak istedim. Yanına bir de çerçeve ekleyeceğim, ikimizin fotoğrafını koyacağım. Arkasına da 2 magnet taktım mı al sana harika bir buzdolabı süsü. Herkesin evinde biz :D Merak ettim bu şekilde ne olur diye sordum tanesi 10 olur dediler. Aman kalsın 50 aileye vermek istiyorum :D 

Filim nasıl ama? :) Çoook şiriiinn . 

Görünüşte çok basit, kes ve dik ne olacak dedirtiyor. Aslında yaparken de basit evet kesip dikiyorsun ama çok uzun sürüyor yaaa.. O yüzden hem yorucu hem sıkıcı ama sonuç çok şiriiin :)
Bir de benim gibi o kadar oyuncağı son haftaya sıkıştırırsanız çok vahim..

Bu işe 1 ay önceden başlamalı, günde 2 tane 2 tane, keyifle yapmalı. 

Keçeler ucuz 1 metrekaresi 6 lira (8 diyende var, 10 diyen de ) Her renkten 4 te biri kadar aldım, her parça 1 buçuk lira. Bir deneyeyim dedim keçeler baya gidecek, elimde kalacak bile. Ben daha alırım zannediyordum. Bir de ona uygun ip alıyorsunuz ama her renkten değil. Mesela bana 3 renk ip yetti. 

Mesela beyazın üzerine her renk uyar, illa beyaz olmayabilir. Bu kediye de bayıldım.


Bilgisayarda resimleri açtım. Kağıdı ekranın üzerine koyup, keseceğim kalıbı kestim. Bu kedide tek parça vardı çizdiğim. Küçük parçaların kalıbını çizmeden keçenin üzerine çizip kestim. Aslında ilk başladığımda onları da çiziyordum kağıda. Sonra kesiyordum ve sonra keçenin üzerine koyup keçeyi kesiyordum . Baktım minik parçalar çok ugrastırıyor ve direk keçeye çizebileceğim kadar basit.. Yöntem değiştirdim. Acemilik işte, niye önce öyle yapmadıysam ?


Ama mesela bu baykuşlarda ya da yukarıdaki filde( özellikle) tek parça kesilmiyor. Kafa ayrı, kulaklar ayrı bir kaç kalıp oluyor. 


Ela'm baykuş seven olduğu için daha çok baykuş yaptım. 

Minik parçaları da dikmeyi tercih ettim ki zaten tek bir iğne darbesi yetiyor tutmaya. Çünkü yapıştırdığım takdird zamanla çıkabilme ihtimali olsun istemedim. Yapıştırma içini çerçevede yapacağım çünkü hem dikmesi çok uzun sürer hem de küçük parçalarda oldugu gibi çıkma riski yok. Yapıştırmak için silikon tabancası kullanacagım.Zamanında takı yapacagım diye almıştım ama o işi sevmedim, hiç kullanamadım. Tanesi hala 10 lira. 


Kapalı gözü sadece dikerek yaptım. 


İlk olarak pembe ve mavi tonlarını almıştım o yüzden hepsi bu renklerde oldu. Bugün yeşil ve kahverengiyi de ekledim renklerime ama devamını ve bitmiş halini hafta sonu her şey hazır olduğunda koyabilirim. 

Son olarak , bir penguen yapmıştım ama biraz fazla küçük kesmişim kalıbı, biraz şekilsiz oldu :)



Sonradan yaptıklarım ve buzdolabı süslerimin son halleri. Bizimle birlikte çok daha güzel oldu :)








5 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok cici olmuşlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Ellerine sağlık. Gerçekten yapması çok zevkli. Ben de oğlumun doğum gününe yapmıştım keçeden magnet. Yakında bende bloguma koyacağım. Senin için geç kaldık ama ilerisi içinde fikir sahibi olabilirsin.

      Sil
    3. Blogunun oldugunu bilmiyordum :) Niye söylemedin şimdiye kadar. Çok hoşuma gitti tanıdıgım birinin blogger olması. Ne yazık ki insanlar anlamadıkları gibi bir de internet bağımlısı moduna sokuyorlar hemen insanı. Aman onunla mı uğraşıyorsun, aman her şeyini paylaşıyorsun, yok kaç saat geçiriyorsun bla bla.. Bazen gereksiz yere sinir oluyorum. Seviyorum arkadaşım, sen de tv bağımlısısn. Ayy gene nerden nereye geldim Şükran :)

      Sil
  2. Teşekkürler canım daha çok yeni acemiyim, keşfetmek biraz zamanımı aldı. Evet katılıyorum o sıkıntılar bende de başladı. Yine ne yapıyorsun, ne paylaşıyorsun. Ama gerçekten zevkli bir iş çalışmalarını kalıcı hale getirip seni anlayanlardan takdir görmek.

    YanıtlaSil