Translate

22 Ekim 2014

İrmikli Gül Tatlısı




Daha önce renksiz bir şekilde lezzet denemesi yaptığım bu tatlıyı kızımın doğum gününde gıda boyasıyla renklendirerek yaptım. Tarifi Sofra Dergisi nden aldım. Ama gül yapımı annemden ve çok daha güzel. Üstelik çok daha pratik dergidekine göre. Resimde gördüğünüz gibi 3 daireyi (çay bardağıyla kestim ve 1 cm den daha ince ) uç uca üst üste koydum ve rulo şeklinde sardım. Ruloyu tam ortadan kesip düz yüzeyinin üzerine koydugunuzda 2 güzel gül oluyor. Bence üzerine badem koymaya gerek yok, gülün güzelliği bozuluyor.

Tatlıdan önce şerbetini koymak gerekiyor çünkü soğumuş şerbet dökülecek. 3 buçuk u bardağı su ile 3 su bardağı şekeri kaynatın. Ve soğuması için bekleyin. 

Malzemeler

1 su bardağı yoğurt
1 su bar irmik
kabartma tozu
1 paket margarin (ben tereyağı kullanıyorum)
aldıgı kadar un

Yumuşak olan yağ, yoğurt, irmiği karıştırın. Kabartma tozu ve unu da ekleyip yoğurun. Kulak memesi kıvamı olacak, ele yapışmayacak hamur. Bu aşamada gıda boyası ekledim. Sonrası yukarıda.
Fırından çıkar çıkmaz şerbeti döktüğümde çok iyi çekmedi. Doğumgününe yaparken tatlıyı fırında unutmuşum 5-10 dk geçmiş. Yani sıcak fırında kalmış fırın kapandıktan sonra ama soğumamış. Şerbetini o zaman döktüm çok iyi çekmiş. Bir de gülleri bir süre sonra ters çevirdim ki üstleri de şerbetlensin. 



                Nefis bir tatlı ve renkli hali partiler için bence süper seçimm :) Afiyet olsun..

6 yorum:

  1. çok güzel görünüyor,ne varsa annelerde var zaten :) daha önce hiç gıda boyası denemedim tadından bir değişiklik oluyor mu acaba? ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) ben de ilk defa denedim sırf kızımın doğum gününde tüm tariflerim özel olsun istedim. Tadında hiçbir değişme olmadı hatta şerbeti daha iyi çektiğinden sanırım doğum gününde yaptığım çok daha lezzetli oldu.. Malzemenin 2 katı kullanıp, 2 tepsi yaptım.

      Sil
  2. çok güzel görünüyor anneme tarifi vereyim de denesin :) bu arada takipteyim benim bloğuma da beklerim pembemakyajcantam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin :) Kesinlikle yaptır annene, tadı da mükemmel..

      Sil
    2. bu arada emel isimli bayanlar kesinlikle çok becerikli oluyor annem adaşınız :) ahhh keşke biraz ben de anneme çekseydim :)

      Sil
  3. Mutlaka annenden geçmiştir bir şeyler :)

    YanıtlaSil