Translate

21 Ağustos 2014

Hangi Tuz??



Hamileliğimi öğrendiğim sıralardı sanırım sofralarımızdaki tuzun aslında sağlığa zararlı oldugunun konuşulduğu günler. Biraz önce okudum da aslında zararlı olan tuz değil (bunu zaten biliyoruz) tuzun soframıza gelinceye kadar geçtiği işlemlermiş. 

İşte o zamandan beri bu tuzu kullanıyorum mutfağımda. Zaten hamileliğimde tuzu baya azalttıgımdan şimdi de az tuzlu yemege devam ediyorum. Alışmışım hatta bazı şeylere hiç tuz koymuyorum. Salata mesela, limon ve sızma zeytinyağıyla tuzu hiç aratmıyor. Sabah domateste tuzu da sevmiyorum. Salatalığı tuzla severdim ama salatalık olsun mısır olsun bunun gibi eskiden tuzlayıp tuzlayıp yediğim bir çok yiyeceği saf yiyorum. Kızım da benimle böyle alışıyor. 

Ben deniz tuzuyla kaya tuzunu aynı zannediyordum. Deniz tuzu, deniz suyunun buharlaştırılmasıyla; kaya tuzu ise yer altı kaynaklarından elde ediliyormuş. Her ikisi de sofra da kullanılıyor ama kaya tuzu daha çok tercih ediliyormuş. Deniz tuzu mineral açısından daha zenginmiş.

Bir de Himalaya tuzu merak ediyordum özellikle pembe renk olanı. Bu gece baya tuz yazısı okuduktan sonra öğrendim ki pembe tuz zararlıymış. Pembe olmasının sebebi içerisinde fazlaca bulunan demir elementinden kaynaklanıyormuş ve bu da sağlıklı değilmiş. Saglıklı olan Himalaya tuzu cam gibi şeffaf olanıymış. Ayrıca bu tuzun fiyatının yüksek olması sebebiyle piyasada sahte himalaya tuzları dolanıyormuş. Yani kısacası kesinlikle güvenilir oldugunu bilmediğimiz bir arkayı almayacagız. 

Bir de Çankırı tuzu varmış, bizim sağlıklı tuzumuz. Biraz da onu okuyayım bakayım :)

7 yorum:

  1. Ben tam bir tuz hastasıyım :( Çok tuzlu denilen şeye bile hiç tuzu yok diyip tuzan atan biriyim :/

    YanıtlaSil
  2. :) Kızımdan önce ben de öyleydim. Resmen sofrada yanıma tuz döker bana bana yerdim. Dediğim gibi hamilelikte bir azalttım (her şey meleğimin sağlığı için) sonra zaten damak tadın da öyle oluyor, alışıveriyosun. Merak etme :) Ama kendin için azaltmek niye olmasın. Benim tuzcu oldugum zamanlarda normal tuzun zararları bu kadar bilinmiyordu. Şimdi sen biliyorsun..

    YanıtlaSil
  3. canım ben de uzun zamanndır tuz meselesini araştırıyorum. Yakında bir yazı yayınlayacağım ben de. kaya tuzu deniz kuzu sanayi tuzu, himaliya tuzu, öğutme tuz çweşitleri neler var öyle

    YanıtlaSil
  4. Benim yazım tesadüf oldu, himalaya tuzunu alınca bir bakayım neymiş ne değilmiş dedim. O kadar duyuyoruz evet ama mesela pembe tuzun zararlı oldugu beni çok şaşırttı. Evet çok ayrıntı var ve insan gercekten bazen ne yapacagını sasırıyor. Bir gün iyi bir gün kötü, kendi çıkarları doğrultusunda avuçlarında oynatıyorlar bizi.

    YanıtlaSil
  5. Baya çeşidi var gerçekten tuzların.Çok faydalı bir yazı olmuş. Ben deniz tuzu kullanıyordum uzun zamandır.Pembenin zararlı olmasına şaşıdım. Halbuki ne kadar şirinler. Bilmeyen aldanıp alır.Bu durumda en iyisi hangisi şimdi :)?

    YanıtlaSil
  6. Yazımda da belirttiğim gibi Himalaya Tuzu cam gibi olanı ama emin oldugumuz markayı alabiliriz. Ya da bildiğimiz markanın deniz ya da kaya tuzunu. Ben resimdekini kullanıyorum. Bir de internette rasmi sitesinde satılan Çankırı tuzu var. :) Para için neler yapmıyorlar ki, hiç &100 güvenemiyor ki insan :(

    YanıtlaSil