Translate

5 Mart 2014

teakwondo mu yapıyorum ne :D




Yeni bir yılla birlikte hayatıma inanılmaz bir etkinlik girdi. Uzun yıllar pilates yapmış biri olarak teakwondo dersi fikrini duyunca hemen dikkat kestim. Ama asıl etki hocamın ''Güçten daha önemli bir sey varsa o da tekniktir'' gibi bir cümlesi oldu. Yani ben tekniği öğrenirsem 2 metrelik adamı devirebilir miyim? sorusuna Evet cevabı bana Tamam dedirtti.

Başlayalım o zaman, hemen...

Yukarıdaki resim, çalışma öncesinde ısınma ve tekmeler için bacakları açma (hazırlama) egzersizleri sırasında çekildi. Aynı zamanda bu sırada kasları yoğun bir şekilde çalıştırıp, güçlendiriyoruz. Haftada 3 gün 2 şer saat 3 hafta boyunca çalıştık. İlk hafta yalnızdım, sonraki 2 hafta okuldan bir arkadaş daha katıldı bize. Sonra Şubat tatili başladı ve ne yazık ki 2 haftalık bir aramız oldu. 

Tatilden sonra yine aynı tempoyla başladık çalışmaya. Okuldaki arkadaş ayrıldı. Evet biraz zor geldi :)
Bu sefer kardeşim katıldı bize. 3 haftamız bitti birlikte. Aradaki 8 yaşın esnekliğimizde ne kadar farkettiğini görebiliyorsunuz. Ama ikimiz de yaşıtlarımıza göre çok esnekmişiz. Genlerden geliyormuş ki annem şu yaşında neredeyse benim kadar esnek :)













4 yorum:

  1. bacağını şöyle açanlara hep özenmişimdir ben açsam çıt diye kırılır heralde :( çok istemiştim ama hocalar üstüne bastırıp zorla açtırıyor diye duymuştum doğru mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bi yere kadar doğru evet bastırıyor hocam ama sınırımı çok iyi biliyor. Mesela ben pilates yaparken açabildiğim yere kadar açar, canımı acıtmazdım ama öyle bacak açılmıyor işte. Ama bunda açabildiğimden biraz daha fazlasını canım acıyarak yapıyorum, yapıyoruz yani. Yukarıda benim resmimde hocam ayagımı tutup kaldırıyor, ben henüz onu kendim yapamıyorum. Her seferinde biraz daha derken bütün o kasılan lifler açılıyor işte. Çok sevdim ben, tavsiye ederim.

      Sil
  2. Bizde de genetik ama tam tersi hic esnek degiliz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) olabilir ama esneklik sonradan da sahip olunabilecek bir şey, çalışarak

      Sil