Translate

25 Şubat 2014

Evde Oyun Hamuru Yapımı





2 su bardağı un
1 su bardağı tuz
1 su bar su- yağ karışımı
(1/4 sıvı yağ koydum, daha az koyulabilir)
parmak boyası (gıda boyası da olabilir)

Parmak boyası hariç tüm malzemeyi karıştırdım ve birlikte yoğurduk :) güzel bir kıvam oldu sonra parça parça bölüp boyayla renklendirdik. Parmak boyasını karıştırırken ellerimiz de boya oldu ama iyice yedirdikten sonra artık bulaşmıyor. Doğrusu bu kadar iyi sonuç beklemiyordum. Aylardır gıda boyası alıp yapacagım diye bekletiyorum bu etkinliği ama dışarıda hiçbir yerde gıda boyası bulamadım. İnternetten de tek başına almadım. Zaten artık ağzına koyacak diye çekinmediğim için hazır hamur alıyorduk. 




Bazıları diyor ki ''Parmak boyası zararlı değil mi? Onda da var kimyasal.''  Ben bu etkinliği sadece değişiklik olsun diye evde yaptım. Pepe yi her izlediğimizde biz de evde yapalım diye heyecanlandıgımız için yaptım. Dışarıdan almayayım, saglıklı ve zararsız olanı evde yapayım diye değil. Zaten 1 yıldır hazır hamur oynuyoruz. Ve bu tarz oyunlarda (parmak boyasıyla resim yaparken de) çocugunuzu yalnız bırakamıyorsunuz ve biter bitmez ellerini yıkıyorsunuz. O yüzden hazır alınması benim için problem değil. Ama hamuru evde yapmak ayrı bir keyif oldu. Hem yoğur, renklendir, oyna .. baya zaman alıyor yani çocugunuzla uzunca dolu bir zaman geçiriyorsunuz. 

Bu sebze bıçagı da işe yardı sonunda şükür :) Bayıldı kesmeye, zaten bir seyler kesmeye o kadar hevesli ki.. Mutfakta bıçagın ucundan tutmak bile ona eğlenceli geliyor.

Sonra açtı hamurunu, bir ciddi bir ciddi.. 


Ayrıca tarifi aldığım http://pasamlayasam.blogspot.com.tr/2013/08/oyun-hamuru-tarifimizi-bulduk.html  blogunun sahibi olan arkadasıma teşekkr ederim. Çünkü hep tariflerde tartar mı ne ondan yazıyordu. Aktarlardan almak gerekiyormuş. Gerek olmadı, gayet güzel bir hamur oldu, daha sonra 3-4 kere daha oynadık, hala plastik peynir kutusunda duruyor. Biraz cıvıklaştı sadece ve her seferinde yagı biraz cıkmış oluyor, silip oynuyoruz. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder