Translate

8 Aralık 2013

Portakallı Kek



malzemeler

250 gr pudra şekeri (1 paket oldugu için) 
(2 büyük fincana denk geldi ve aynı ölçüde un)
yani 250 gr un
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
kabartma tozu
100 gr tereyağı
4 yumurta
1 portakalın ve 1 limonun kabuğunun rendesi
yarım çay kaşıgı tuz

süsleme

1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
5 kaşık şeker
portakal ve limon kabuğu şeritleri

yapılışı

Tereyağı ve pudra şekerini iyice çırptım, bu sırada biraz yumuşatmak için çok az sıvıyağ ekledim. Yumurtaları teker teker ekleyip sürekli çırptım. Krema kıvamını aldı. Üzerine portakal suyunu, rendeleri ekledim. Ayrı bir kapta unu kabartma tozunu ve tuzu karıştırıp diğer karışıma ekledim. Ve çırptım. Kek kalıplarına paylaştırdım. Kalan çok az karışıma çok az kakao ekleyip en üstlerine birer çay kaşıgı kadar koydum. Çay kaşıgının arkasıyla kakaolu karısıma sekil verdim. Kekin kıvamı krem gibiydi, o kadar güzeldi ki.. Sanırım pudra şekeri çünkü ilk defa sadece pudra şekeriyle kek yapıyorum.



180 derece fırında 25-30 dk. 

Kekler fırındayken ben patates bıçağıyla incecik portakalı ve limonu soydum. O kadar ince ki sadece sarı yerleri soyuldu, beyazı değil. Sonra onları şerit olacak şekilde kestim. Portakal suyunu şekerle kaynattım (arada karıştırdım ) Kaynayınca içine şeritleri atıp kapagını kapattım. Fırından çıkardıgım keklerin üzerini bıçağın sivri ucuyla küçük küçük deldim. Üzerine portakal suyu şerbetimden döktüm. Şerbet o kadar güzel olmuş ki sanki portakallı lolipop. Keşke kekin içine daha fazla nüfus etseydi. Ben dökerken kekte şerbette sıcaktı. Sizce biri soguk mu olmalıydı daha iyi emmesi için ??



Bu tarifi şu adresten aldım ve malzeme miktarlarını biraz değiştirdim. Kekim yumuşacık ve güzel oldu.
Asıl tarif için buraya bakabilirsiniz. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder