Translate

6 Aralık 2013

Pedikür mü? Bir daha ASLA





     Geçen seneki yazılarımdan birinde ilk defa pedikür yaptırdığımı ve ayaklarımın yumuşacık, çok güzel oldugunu söylemiştim. Evet çok hoşuma gitmişti çünkü onun öncesinde ayaklarıma bakmayı uzun zamandır bırakmıştım. Hayatımda ilk defa topuklarım kurumuş, çorap giyerken beni rahatsız edecek derecede takılmaya,ses çıkarmaya başlamıştı. Pedikürden sonra pürüzsüz ve yumuşacık topuklar iyi gelmişti. Çok geçmeden yine aynı haline dönünce ben yine gittim pediküre. Kadın çok özendi, çok vakit harcadı. Ben de uzanıp bu rahatlıgın, masajın, ilginin keyfini çıkardım.

   Sonra...

   1. sinden daha kısa süre sonra ayaklarım sertleşti,kurudu, tırtık tırtık oldu. Üstelik ayak parmaklarıma kadar hissettiğim törpünün etkisi, ayak parmaklarımın bile kabuk kabuk olmasına sebep oldu. Oysa benim problemim sadece topuklarımdaydı. Ayağımın altı ve parmaklarım yumusacıktı. Ama şimdi parmaklarıma kadar sertleşmiş bir derim olmuştu.

  Ya tekrar gidecek yumusayıp gelecek ve 2 hafta geçmeden yine kabuklanacaktım. Ya da buna son verip kendi başımın çaresine bakacaktım. Yok ben eski ayaklarımı istiyordum, törpü istemeyen, kabuksuz ve yumuşak.




Sadece krem..

Neutrogena nın ayak kremini kullanıyordum önceden. Yine düzenli olarak kullanmaya başladım. Kısa sürede önce parmaklarım kendine gedi, sonra topuklarım. Şimdilerde ise aklıma geldikçe ama haftada 1-2 kereden az olmadan sürüyorum. Topuklarım yine yumuşak ve beyaz. Pediküre hiç gerek yok. Zaten annem demişti ''Ayaklarına iyi bak yeter, pediküre bir başladın mı hep gerekir.'' Ben de daha çok maddi yönünü düşünüyor diye öyle dediğini düşünmüştüm. Ama haklıymış. 


Yıllardır pedikür yaptıranların ayakları sadece kremle yumuşar mı bilemem. Ama genç kızlara buradan avaz avaz bağırıyorum. Pediküre özenmeyin, henüz ayaklarınız yumuşacıkken onlara iyi bakın. Hiç sertleştirmeden, törpüsüz ömür geçirin. Tırnaklara pedikür olabilir ama :) 

 

10 yorum:

  1. Katılıyorum canım ben de anneciğin gibi düşünüyorum. Hiç gitmedim pediküre.. Ya sıcak suya koyup kendim hafif törpülüyorum ya da banyo da çk hafif törpü yaptıktan sonra Avon'un topuk yumuşatıcısını kullanıyorum. Zaten çok törpülendiği zaman hem yara yapıyor hem daha da sertleşiyor. Bi iki kez üstünden geçip kremlemek en mantıklısı. Hatta bu işi en iyi yapan vazelin :) Kazıdan geldiğim de çok sertleşmişti bol vazelin sürüp çorap giydim ertesi güne yumuş yumuş olmuştu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. evet tatlım bazen annelerin haklı oldugunu görmek için illa yaşamak gerekiyo :)

      Sil
  2. Çok teşekkürler bu deneyiminizi paylaştıgınız için bende yaptırmıyorum ama dediğiniz gibi evde yaptıgım zaman daha da sertleşti sonrasında ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayfalarımız bunun için iyi ki var :)

      Sil
  3. Bende yazn yapıyorum kendim böyle bir sorunla asla karşılaşmadım ama sağol dikkat etmek gerekir ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen abartmıyorsun demek ki :) ama yine eski haline geliyor demi yani tekrar yapmak gerekiyor. Ama
      hiç yapmayıp kremle bakım yapınca zaten sertleşmiyo :)

      Sil
    2. ben de böyle yani..

      Sil
    3. topuklarım sert değil ama soyuluyor falan okadar onlar için tırnak etlerii almak için yapıyorum yanı pedikür yapıyorum kısaca (: abartsamda normalde yapsam bir sorun yok.. Herkesde farklı etkileri olur bünye cilt yapı farklıdır yapan gene yapacaktır , uyarman guzel tabi :)

      Sil
    4. iyiymiş o zaman demek ki dediğin gibi ayaktan ayaga değişiyor. Herkes kendine göre hareket eder o zaman. Ama benim çok fena olmuştu, bi de geçmeyecek zannettim parmaklarım bile sertleşince çok korkmuştum ,neyseki normale döndü :)

      Sil