Translate

30 Aralık 2013

Fırında Somon




                              Somonu marine etmek için:
               
                        yarım limon, yarım portakal suyu
                        az dereotu, az maydanoz (varsa bir kaç yaprak defne, benm yoktu)
                        2-3 diş sarımsak
                        2-3 dal taze soğan
                        sızma zeytinyağı
                        isterseniz biraz tuz (ben koymuyorum)
                     
                        Bu tarif için 3 video izledim ve 4 tarif birleştirdim :) Tüm malzemeyi güzelce karıştırıp (sarımsak (ezilmiş), maydanoz, dereotu ve taze soğan ince ince kıyılmış olacak) üzerine 1 portakal ve 1 limonun sıkın ve yarım çay bardağı kadar zeytinyağını ekleyip iyice karıştırın.Balığın altına üstüne dökün. 2-3 saat buzdolabında beklesin.

Bu karışımı hazırlayıp balığın üzerine döktükten sonra tabakta kalanı ekmekle sıyırdım ve bayıldım. Aman Allah ım yok böyle lezzet...


Bir de internetteki somonlardan farklı kesmişlerdi benimkini, ben de öylece fırın tepsisine yatırdım. İnternetteki tariflere ek olarak ben tarifime çeşitli sebzeler ekledim. İlk yaptığımda patates, brokoli, mantar, kırmızı biber ve kuru soğan eklemiştim. Bu sefer patates ve karnabahar ekledim.


Sebzeleri de hazırladığım sosla karıştırıp balığın yanına koyuyorum. Bu şekilde 200 derecedeki fırında 1 saate yakın pişiyor. ve sonuç harika, nefisss , hımmmmmmm :)
Afiyet olsun..



2 yorum:

  1. ilk fırsatta yapıcam merak ettim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o ilk fırsattayı çekebildiğin kadar öne çek, sonra bu yazının altına bayıllldımmm yazacaksın :)

      Sil