Translate

17 Aralık 2013

Ela 'm İle Bir Akşam





                                     Akşam 18:00 ile 22:00 arası kızımla nasıl vakit geçiriyoruz?

        Bugün parmak boyası istemişti aslında ama parmak boyasını nerey koyduğunu hatırlayamadı :) Damla ablasından sakladığını söylüyor :) ( Damla, ders verdiğim öğrencim) Biraz aradık ama bulamadık. Bizde oyun hamuru oynamaya karar verdik.  Bu da yaptığımız ağaç. Ela oyun hamurunu Pepe gibi yoğurmayı çok seviyor ve yoğururken onlar gibi ses çıkarmayı ihmal etmiyor. Küçücük yumruklarını sıkıp sırıta sırıta sanki yoruluyormuş gibi ııhh ıhh demesine ben de bayılıyorum.



Ağaçta yardımım oldu ama bu fotoğraftaki pasta ve kaşık Ela nın eseri.

Anne dana pasta yaptım
Neli pasta annecim
cukutaalı pasta, hadi yee
:)

Hamurla oynamak ya da parmak boyası ile boyama her akşam yaptığımız bir etkinlik değil. Her akşam yaptığımız şeyler her gün değişse de tek değişmeyen birlikte ve ayrı ayrı kitap okumalarımız. Genelde önce ayrı ayrı okuruz, 10 ila 15 dakika buna dayanabilir. Sonra ben elimdeki kitabı bırakır O na dönerim. Bazen tek bir kitabı evirir çevirir tekrar tekrar okuruz. Yeni yeni hikayeler anlatırız her seferinde. Bazen de tüm kitapları elden geçiririz. Bugün ayrı ayrı kitap okumadık. Sayılar kitabımızı aldık ve beraber onu okuduk. Dün bal yemek istememişti. Kitaptaki arıları görünce '' baal yapıyooo'' diye çığlık attı. Ben de arkasından sayfada yazan kısa dörtlüğü okudum. ''10 çalışkan arı, çiçekten çiçeğe konmalı. Yaptıkları balları yemeli tüm dünya çocukları.'' der demez mutfağa koştuk ve bal yedik :)


Arkasından ''Hadi herkes kendi kitabını okusun'' dedim ama bugün olmadı. Kitabımın üzerinde pasta çalışmaları başladı :) Biz de boyalarımızı çıkarıp resim yaptık.

Anneannemizin yaptığı nefis yoğurt molası

vee biraz da müzik..


Parmak boyasını ararken gitarımızı bulduk. Ara ara bazı oyuncaklarını kaldırıyoruz, bazılarını çıkarıyoruz. Bunu da görünce baya sevindik. Böyle olunca baya yeni almış gibi oluyoruz ikimizde. Bu şekilde tutması için biraz uğraştım. Kucağına koyup tuşlarına basmak daha çok hoşuna gidiyor. Ona izlediğimiz Rus çizgifilmde Mawa nın (filmdeki küçük kız) nasıl gitar çaldığını hatırlatınca ''Hımm mamaamm'' dedi ve böyle çalmaya başladı. 

Günümüzü banyoyla bitirdik. Hala kafamızın yıkanması pek hoşumuza gitmiyor :( 








2 yorum:

  1. Maşallah Ela'ya..
    Bemim kızım ne baş ne yoğurt ne yumurta ne de peynir yiyor. Süte de daha yeni alışıyor. Kitaptaki arılar keşke bizim işimize de yarasaydı:) ama azrayı ikna etmek hiç kolay olmuyor...

    YanıtlaSil
  2. O zaman şöyle diyeyim :) kendi istegiyle yoğurt yemege bu ay başladı. Bu aya kadar ağzını yogurda açtıramıyordum. Peynirle aramız hiç olmadı, hatta başka bir yazımda her türlü peyniri denediğimi yazmıştım. Yazın doğal keçi peyniri almıştım, nefisti kaşar gibi ve kokusuz onu yiyordu. Şimdi onu da yemiyor, bazen süzme peynir yiyor, onu da möö möööler in sütüyle hımmm diye diye bikaç küçük parça. 6. ayında 1 yaşına kadar ağzını hiçbir şeye açmadığı için 6 ayda 700 gr almıştı ve çok üzülüyordum. Yani seni çok iyi anlıyorum, şimdi iştahımız iyi, balık,tavuk, pilav ,makarna,kek hastası. Yumurtayı da yiyor. Dün yeni bir kitap aldım. O tabak bitecek mi? diye , gelsin okuyayım, deneyimlerimi paylaşırım cnm.. öptümm

    YanıtlaSil