Translate

24 Aralık 2013

Balkabaklı Pasta



Annemin yaptığı kabak tatlısıyla bir kaç pasta yaptım. Bu en güzeliydi.. (Bir gün önceden hazırlanmalı)

keki için

4 yumurta
1 su bar şeker
1 buçuk su bar un
kabartma tozu
1 su bardağı kadar kabak tatlısı püresi
biraz kakao (ben ekledim,güzel oldu)

Evet kek malzemeleri bu kadar. Yağ yokkk! Tadı ise nefis yani yağlı kekleri aratmadı.

Yapılışı ise şimdiye kadar yaptığım en basit kek tarifi. Şeker ve yumurtayı iyice çırp, diğer malzemeleri koy ve çırp. Bitti..

Kreması için

7 yemek kaşıgı toz şeker
3 yem ka un
3 yem ka buğday nişastası
1 yumurta sarısı
3 su ar süt
1 paket vanilya
1 yem ka tereyağı

Vanilya ve tereyağı hariç tüm malzemeyi karıştır ve karıştırarak kaynat. Kıvamını alınca vanilya ve tereyağını ekle, karıştır.

Kekin ve kremanın soğumasını bekledikten sonra kekten daireler kestim (saklama kabı ile)





12 tane daireyi yatay olarak 2 ye böldüm ve arasına

(önce daha önce hazırladığım çikolatalı kremadan sürdüm. Bu krema hem lezzetli hem de çok pratik üstelik artan miktarı 1 hafta buzdolabında durabiliyor ve koyulaştığı için normak çikolata gibi ekmeğe sürülüp yenilebiliyor. Yapılışı: 1 paket hazır kremayı kaynatıp içine 1 paket bitter atıyorsunuz, Çikolatayı karıştırarak eritince çikolatalı kremanız hazır. İsterseniz bunu bu tarife eklemeyebilirsiniz ama ekleyince nefis oluyor)

soğuyan kremadan koydum. Üstünü diğer parçayla kapatıp tekrar krema koydum. En üstede kabak püresi koyup cevizle süsledim. Buzdolabında 1 gün bekledikten sonra daha nefis oluyor ve çatalla yerken dağılmıyor. Oysa ilk gün biz yerken kremalar kekleri kaydırdı, kek rahat kesilmedi ve hep dağıldı. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder