Translate

19 Ekim 2013

Havuçlu ve Patatesli Rulo Börek



           Ve Ela nın ilk 2. yaş doğum günü. 31 Ekim doğumlu güzel kızım için geçen sene 2 tane doğum günü yapmıştık. Bi Denizli de bi Ankara da. Bu sene de ilk doğum günümüz yine 31 Ekim den önce Denizli de oldu. Sevdiğimiz Köstebek Pasta, ve geçen sefer yaptığım böreklere eklenen yeni böreğim. Ortadaki tepsi..

    Bayram tatilinden önce gittiğim veli ziyaretinde yemiş ve görüntüsüne de tadına da bayılmıştım. Bu resimde güzel görünmüyor çünkü fırına vermeden önce kesmek istedik oysa tarifi aldığım kişi kesmeden pişirdiğini söylemişti. Daha çabuk pişeceğini düşünmüştüm ama tadı da öyle olmadı. Hafif çiğ gibi kaldı, sanırım hızlı pişince bilmem ki güzeldi ama o gün yediğim çok çok güzeldi.Bizimkiler çok beğendi ama bana göre diğeri nefisti.Bayandan aldığım tarifi aynen yazıyorum.

            5 orta patates ve 3 orta boy havucu rendele. Tuz, karabiber, pul biber, kimyonve bol maydanoz  ile ayrı ayrı 2 iç hazırla. Sonra 1. yufkayı ser ve yağla, üzerine patatesli için yarısını dağıt. 2. yufkayı üstüne ser ve yağla sonra havuçlu için hepsini  üzerine dağıt. 3. yufkayı da en üste serip yağla. Patatesli için kalanını üzerine dağıt. Ve bir uçtan rulo şeklinde sar, bitince ruloyu ortadan kes, fırın tepsisine iki ruloyu koy ve üzerine yumurta sarısı sür. Düşük ısıda uzun sürede pişmeli. Fırından çıkınca kes.

           Geçen sefer yaptığım sucuklu kayık börekleri tekrar yapmak istemiştim ama evde kaşar yoktu. Ben de domatesle normal (İzmir Çamaltı Kozak Peyniri- kardeşim bu peynire bayılıyor.Her beyaz peyniri yiyemez hanım :) peyniri karıştırdım iç olarak koydum, üzerine de sucuk koydum. Böylede çok güzel oldu.




Ela doğum günü hediyesine bayıldı. Evet bayıldığı kadar var, bütün odayı baloncukla doldurdu ve kimseyi yormadan herkesi eğlendirdi. Görüntü olarakta  çok güzel bir aksesuar. 



2 yorum:

  1. Merhaba:)
    doğum gününü kutluyorum tatlı Ela'nın
    nice güzel sağlıklı yaşları olsun...
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil