Translate

14 Eylül 2013

Kafes Böreği





125gr margarin (ben yarı yarıya margarin ve tereyağı koydum.)
4 çorba kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı karbonat
aldığı kadar un
yarı kg beyaz peynir
1 demet maydanoz
1 çay bardağı süt
1 adet yumurta sarısı


Küp doğranmış margarin ve yoğurdu, karbonat ve un ile iyice yoğurarak kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edin. Ceviz büyüklüğünde bir parçayı hamurdan koparın. ( bu üstüne kafes yapmak içindi ama ben büyük bir tepsiye yayınca üzeri ancak resimdeki gibi oldu çünkü kalın bir hamur yemek istemiyordum. ) Kalan hamuru yağlanmış bir tepsiye yayın. Kenarları hafif kaldırdım. Rendelenmiş peyniri ince doğranmış maydanozla karıştırın. Ben üzerine biraz kuru nane ve pul biber ekledim. Tepsideki hamurun üzerine yayın. Ayırdığınız hamuru elinizde ince şeritler yapıp hamurun üzerine kafes şeklinde yerleştirin. Sütle yumurta sarısını karıştırıp üzerine gezdirin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana dek pişirin. Sıcakken tadı çok güzel. Afiyet olsun :) Sofra dergisinden . 



2 yorum:

  1. oh mis,ellerinize sağlık ,deneyebilirim ...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim :) sıcak sıcak yemenizi öneririm.

    YanıtlaSil