Translate

3 Eylül 2013

Ela'nın Elektronik Oyuncakları


   İlk elektronik oyuncağını Ela daha 3 ayıkken aldım. Bir cep telefonu..  Bu aynı zamanda çıngıraklardan sonra Ela ya alınan ilk oyuncaklardan biriydi. Bu telefonla birlikte ilk kitabını (yumuşak kitap), ilk topunu (yumuşak ve çıngıraklı) ve ilk hayvan oyuncağını da almıştım. Sonuç olarak Ela ma aldığım ilk oyuncaklar bir top, bir kitap, bir köpek ve bir telefon.
 
  İlk almak istediğim şey hep kitapları olmuştu. Ama bi zaman sonra gördüm ki Ela ya bir telefon almalıyım. Çünkü elini uzatabildiği andan itibaren hep telefonarımıza ulaşmak istiyordu. Elimizde en çok gördüğü şey bir telefondu. En kötüsü de o kadar istemesine rağmen eline verilmeyen şey yine telefondu. Bu yüzden ''Al annecim bu da senin telefonun'' demek istiyordum.



  Diğer telefonları da inceledim ve en çok Chicco yu beğendim. İnternetteki yorumlar da hep olumluydu sadece sesinin çok az olduğunu yazanlar vardı. Birincisi aldığınız kaliteli bir oyuncak hiçbir zaman bangır bangır bağırmıyor. Bu hem bebeğin kulak sağlığına zararlı hem de belli bir ses seviyesine alışması için önemli. İkincisi ise bebeğe alınan telefonun bence daha da az sesli olması gerekiyor çünkü bebek onu çalışırken kulağına götürecek. Sonuçta o bir telefon. Ayrıca bu sebepten dolayı memlekete giderken araçta kimseyi rahatsız etmeden Ela yı eğlendirmesi de çok iyi oldu

  Bununla birlikte şarkıları ve müzikleri güzel, hem ingilizce hem türkçe, sayıları 4 e kadar vermiş, tuşlar hayvan figürlü, ortadaki tuşu dünyayı döndürüyor, bir bebeğin keyifle kullanabileceği kolaylıkta, çalışırken yanan ışıkları dikkat çekici..


   Ela'nın 2. elektronik oyuncağı laptop ı :) Biraz daha büyüyen Ela artık kucağımdan laptopımı almaya başlayınca zaten almayı istediğim ama ileri bir tarihe ertelediğim o laptopı almaya karar verdim. Aslında almak istediğim marka farklıydı. Ama bir türlü 70 liranın altına inmedi. Baya bekledim, takip ettim derken başka bir marka gördüm. Yarı fiyatına olmasının sebebi dilinin İngilizce olmasıydı. Görünüşü ve okuduğum kadarıyla özelllikleri güzeldi. Ayrıca markayı ve diğer oyuncaklarını da inceledim. Ve aldım. Sonra çok kere iyi ki bunu almışım dedim. Zaten tüm oyuncaları Türkçe olduğu için, bu benim için problem olmadı.



Bilgisayarda benim en sevdiğim şey faresi :) Şu kırmızı fare, her yöne hareket ediyor ve her hareketinde farklı sesler çıkarıyor. Farenin hemen üst kısmında fonksiyon tuşu var ve bilgisayarı 3 bölüme ayırıyor. Bir tanesi her tuşta farklı müzik çalmasını sağlıyor. Ela nın sevdiği ve salına salına dans ettiği müzikte bu kısımda. 2. fonksiyon, ekrandaki resimleri isimleriyle ve çıkardıkları sesleriyle tanıtıyor. 3. fonksiyon ise tuşların üzerindeki resimleri aynı şekilde tanıtıyor ve müzikle destekliyor. Bilgisayarı kapattığınızda kırmızı tutma yeriyle çanta gibi taşınıyor. 

Ela nın 3. elektronik oyuncağı elektronik gitarı. Ela ya oyuncak müzik aleti almayı seviyorum. Ela da her bebek gibi ses çıkarabildiği ve müzik kavramnı anladığı andan itibaren de müzik yapabildiği araçları çok seviyor. Bu ister bir oyuncak olsun ister mutfak eşyaları :) Bu gitarı Ankara da e-bebek mağazasında görmüştüm. (Sonra e-bebek internet sitesinde yarı fiyatına düşünce aldım.)Ve orada diğer gitarlarla karşılaştırma imkanımda oldu. Bir çok çeşit gitar var ama çoğu büyük çocuklar için gerçeğe yakın ve çok fonksiyonlu. Bu ise tam bize göre..



Mavi tuş,açma kapama, ses ayarı. Yeşil tuş, gitarı; klasik gitar, elektronik gitar ve ..  şeklinde ayıran fonksiyon tuşu. Ela mın elinin altındaki sarı tuş yukarı aşağı hareket ederken müzik çalıyor. Diğer elinin altında da 4 tane nota tuşları bulunuyor. Her fonksiyon değiştirdiğinizde gitarın tarzı değişiyor. Veee Ela nın da benim de en sevdiğimiz vee Ela nın oraya her dokunduğunda bize keyifle ve ağzını yuvarlak yapıp, gözlerini büyüterek baktığı tuş. En alttaki yeşil tuş, gitar çalarken aşağı doğru ittiğinizde gerçek bir bass sesi veriyor üç farklı şekilde. Ve aynı zamanda üstündeki parlak gri plak hızla dönüyor. Ayrıca gitarı çalarken yanıp sönen rengarenk ışıklar müzik tarzına göre değişiyor.

Bakalım sıradaki elektronik oyuncağımız ne olacak? Bazen bizimkiler ''Çok fazla oyuncağı var, alma artık.'' diyor. Ama ben şunu anladım ki çocuk büyüdükçe alınacak oyuncaklar hep olacak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder