Translate

30 Eylül 2013

Cumartesi Kahvaltısı



4 yeni tarif denedim bu hafta sonu. Görüp görüp bunu yapayım dediğim 4 tarife. Her seferinde yeni şeyler yapmak çok hoşuma gidiyor.(((Ama bazı tariflerim var ki yapmaktan ezberliyorum:) Ezberliyorum diyorum çünkü hep yeni bir şey yapmaktan pek aklımdan bir şey yapamıyorum :D ))Ama bazen gerçekten pişman olmuyor değilim. Mesela tavada pizza denemiştim, hiç güzel değildi. Üstelik yine böyle kahvaltıya misafirlerim vardı :( Ya da pırtık böreği diye yine Sofra dergisinden bir tarif vardı, hiç beğenmemiştim. Ama bu tarifler misafirlerimden tam not aldı. Benden de..



KAPALI BÖREK (neresi kapalı anlamadım :)

5 adet haşlanmış patates (benimkiler küçüktü)
1 soğan
1 çay bar sıvıyağ
1 su bar süt
tuz ve karabiber
3 yufka (2 yufkayla yaptım, iyi ki öyle yapmışım )
kaşar pey


Haşlanmış pat ezin, içine rendelenmiş soğan, ve kaşar hariç diğer mal ekleyip karıştırın. 1 yufkayı serin ve üzerine malzemenin yarısını dökün. Sonra diğer yufka ve kalan malzeme. Rulo yaparak sarın. Rulo o kadar büyüyor ki 3 yufka yapsaymışım ne olacakmış bilemiyorum. Üstelik kolumdan kalın olan bu sulu yumuşak rulo her an parçalanacak gibiydi. 3 tane olsa nasıl başederdim onu da bilmiyorum :D

Ben börekler de az yufka çok malzeme taraftarıyım. Daha lezzetli oluyor hem de çok fazla ekmek yememiş oluyorsunuz. 

2 parmak kalınlığında kestim ve biraz buzdolabında beklettim. Üzerine kaşar serpip 180 derece fırında 30 dk pişirin. Diyor ama ben yine kaşarı sonra serptim.Bu tarifte üzerine yumurta sürün demediği için pişip pişmediğini anlayamadım ama zaten patatesle haşlanmış olduğu için fazla da bekletmedim.Bu da çoook güzel oldu yaaaa ama hepsi sıcak çok güzel. Soğukta güzeller merak etmeyin.





SOSİSLİ KİŞ

2 domates
3 çarliston biber
3 sosis
yarımşar demet maydanoz ve dereotu
2 yumurta 
2 su bardağı un
yarım çay bardağı sıvıyağ
200 gr beyaz peynir
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Kabukları soyulmuş domatesi küp küp, sosis ve biberleri halka halka doğrayın. Dereotu ve maydanozu ince kıyın. Bunları harmanlayıp, üzerine un, yağ, peynir ve yumurtayı ekleyip, iyice karıştırın. Yağlanmış fırın tepsisine yayın. 180 derece fırında 20 dk pişirin. 

Tarifte fırına vermeden önce kaşar peynirini serpin yazıyor ama ben böyle tariflerde fırını kapattıktan sonra kaşarını serpip tekrar fırına koyuyorum tepsiyi. Zaten hemen eriyor. 

Annem bu tarife bir de kabartma tozu eklersem pufur pufur çok güzel olacağını söylüyor. Ben de kocaman tepsiye yayınca bayaa ince oldu ama.




DEREOTLU RULO BÖREĞİ

3 yufka (ben 2 tane ile yaptım)
2 yumurta
1 demet dereotu
150gr beyaz peynir
3 çorba ka yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ (yarım koydum+yarım ç b süt koydum)


Tüm malzemeyi blenderdan geçirin. 1 adet yufkayı temiz bir zemine serin. Üzerine malzemenin 3 te 1 ini dökün. (Ben 2 yufka kullandıgım için yarısını döktüm.) Üzerine 2. yufka ve malzeme, 3. yufka ve malzeme....  3 katlı yufkayı her iki taraftan rulo yaparak sarın , ortada birleşince ortadan kesip tepsiye alın. ( Ben ise 2 katlı yufkamı 1 taraftan rulo yaptım. Bitene kadar, yani tek rulom oldu. 2 yufka bile yetti arttı. Yalnız sararken suyu akacak gibi fazla oluyor, onu hep dağıtarak sardım. En son kenarlardan akanı kaşıkla alıp kuru kalmış yerlere döktüm.) Buzlukta bir süre bekletin. (Donmayacak kadar) Çıkarıp bir parmak kalınlığında kesip yağda kızartın. 

Gerçekten nefis oldu, kaç tane yediğimi hatırlamıyorum bile.. Ama bir daha ki sefere fırında yapacağım. 





SUCUKLU MİNİ BÖREK

2 yufka
1 su bar süt
1 çay bar sıvıyağ
1 yumurta

yarım kangal sucuk ve 3 domates
1 yumurta sarısı
kaşar peyniri


Yufkaları sigara böreğindeki gibi 8 parçaya bölün. Süt, sıvıyağ ve yumurtayı çırpın. ( daha az miktarlarda koyabilirsiniz, artıyor) Karışımı yufkaların üzerine sürün. İçine daha hiçbir şey koymadığınız yufkaları sigara böreği sarar gibi biraz sıkı sarın. Tam sonuna gelmeden kenarları içe doğru büküp, boşta kalan ucu üstten içe doğru kapatın. Küçük bir havuz oluşuyor. Küp doğranmış sucuğu, küp doğranmış domatesle soteleyin. ( Ben çiğ kullandım, zaten fırında pişti.) Yufkaların içine paylaştırın. Etrafına yumurta sarısı sürün ( Çok gıcık bu kısmı, çok uzun sürüyor )  Üstüne kaşar ve 180 derece fırında üzeri kızarana kadar. Miss




Bu zeytinler benim minik zeytin canavarıma özel. neyni neyni diye en az 10 zeytin yer ve önce zeytini gördüyse karnını bile doyurabilir. O yüzden kahvaltısını bitirince çıkarabiliyorum. Markete girdiğimizde de zeytin görmesin illa yeriz :)

Bu zeytinler kendi bahçemizdeki küçük zeytin ağacından. Annem kırma zeytin olur dedi ve öyle yaptı. Nazilli den getirttiğimiz doğal zeytinyağıyla da buluşunca enfesss oldu...


A


Ve misafirlerimizin her gelişinde getirdikleri şey, artık herkes biliyor sarmayı ne kadar sevdiğimi. Ela da aynı ben, zeytin yer gibi yiyor löp löp :) Allah a şükür.. Gelenler bu kadar değil tabii... Tüm sevdiklerimizi toplayıp getirmişler sağolsunlar. Sanki evde önce liste yapılmış sonra paylaşılmış, hiç eksik kalmasın diye. Haşlanmış mısır (ben 4, Ela m 2 yer en az :) bazlamalar, taze soğan ve taze naneler. Bir  de ''Niye bu  kadar uğraştın, ne gerek vardı tatil gününde yordun kendini, uyusaydın ya'' demezler mi :)



Aslında bu fotoğrafı nasıl çektim hiç anlamıyorum. Hazırladığım o kadar güzel tabagın en ortasına en son yaktığım sosisleri koymuşlar. Ahhh ahhh . Bu arada domates ve taze naneyi birlikte yemediyseniz, üzerine zeytinyağı döküp deneyin. Mükemmel bir tad, evde nane varsa domates hep böyle olur bizde...

Tüm börek tarifleri Sofra dergisi'nden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder