Translate

3 Eylül 2013

1 Çorba, 3 Çorba Olursa Bebeğim Doyar mı? :)


İlk olarak kavanozun içindeki karışımı hazırlayıp buzdolabına koydum. Dolaptaki tüm tereyağını eritip iki katı kadar tam buğday unu koyup kavurdum. Bu Ela nın çorbaları için .
Sonra domates çorbası yaptım,

Kavrulmuş unumdan 1 yemek kaşığı tencereye alıp içine 1 domates rendeledim. Sonra göz kararı sıcak su ekledim. Deniz tuzunu da ekleyip çorbayı pişirdim. Daha sonra içine ekmek ufaladım. Sade ve nefis bir bebek çorbası oldu.

Sonra bu tarifi biraz zenginleştireyim dedim :)




Tereyağı ve tam buğday unuyla hazırladığım karışımdan 1 kaşık alıp biraz zeytinyağında erittim. Yine üzerine 1 domates rendeledim. Kuru nane ekleyip biraz kavurdum. Bu sefer tavuk suyu ekledim. Kaynayınca tel şehiye ve tuzunu ekledim. Biraz daha pişirdim.




Daha sonra çorbayı biraz daha değiştirdim :)



Aynı alt yapıya bu sefer tel şehriye yerine arpa şehriye koymak istememle çorbam Kıymalı Arpa Şehriye Çorbası oluverdi.  Bu sefer tencereye önce zeytinyağı ve kıymayı ekledim. Yine göz kararı .. Kıyma kavrulunca kavanozdaki karışımım ve domates. Sıcak su,tuz ve arpa şehriye. Son olarak şehriyeler olmaya yakın maydanoz kıyıp ekledim. Nefis bir çorba daha..

 İlk çorba biraz daha bebek damak tadına uygun oldu ama şehriyeli çorbaları kendiniz için de fazlaca yapabilirsiniz. Miniklerimize afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder