Translate

15 Ağustos 2013

Yumurtalı Çiğ Köfte







Yumurtalı Çiğ Köfte

5 çay bardağı ince bulgur (çiğ köftelik)
2 diş sarımsak (ince kıyılmış)
1 büyük boy soğan
2 cay bardagi isot (urfa ev yapimi isot ise bu olcude.Degilse ölçü arzuya göre)
3 cay kaşığı kimyon
3 cay kaşığı karabiber
1 adet domates (küçük küp doğranmış)
1 yemek kaşığı biber ve domates salçası karışımı
3 su bardağına yakın soguk su
2 yumurta ve sıvıyağ
Maydonoz ve taze soğan ince kıyılmış



Baharatlar ve salça karıştırılır, tuz eklenir
Domates karışıma eklenir
Bulgur karışıma yavaş yavaş yedirilir ve soğuk su eklenerek yavaş yavaş yoğrulur.
En son soğan bulgurlu karışıma eklenerek yoğurma işlemi başlamış olur.
Gerekli yumuşaklık sağlanınca yeşillikler eklenir.
Bolca sıvıyağda yumurtalar güzelce çırpılıp omlet seklinde sıcak çiğ köfteye eklenir ve yoğurma bitmiş olur.
Marul,limon ve ayran esliğinde servis yapılır.

Açıklama : Yumurtalı çiğ köfteye Urfa’ya özgü yöresel bir tattır, tarifimiz de gerçek Urfa usulüdür. Urfa'da isot  özel evlerde yapılır ve acısı azdır, isotunuz ev yapımı değilse yiyebileceğiniz acılıkta olması için tarifteki ölçüye göre değil de istediğiniz ölçüde ekleyin. 






Yumurtalı Çiğ Köfte yle Urfa da tanıştım, asıl yerinde, asıl tadında...  Kendi yaptıkları isot ve salça ile.. Biliyorum evde bu tadı asla bulamayacağımı ama olsun. Bu ikinci denemem, ilkini onlar gibi yapmaya çalışmıştım ve 45 dak yoğurmuştum. Bu sefer yukarıdaki siteden aldığım gibi içine su karıştırarak yaptım. Sanırım 15 dak falan yoğurduk yine, bu sefer kız kardeşime devrettim. Urfa da yazdığım tarifi bulamadığım için bu seferde internette en yakın tarif aradım ve yukarıdaki tarifi buldum. Orada domates koyduklarını hatırlamıyorum




İnternetteki bazı tariflerde kuru soğan yok ama Urfa da soğanın kurusunu da tazesini de koyuyorlar.




Tabii ki Ela nın da eli değmeliydi.  Ve teyzemizin muziplikleri de olmazsa olmaz (gülen surat)




Bazıları içine kızarmış yumurta koyulmasına çok şaşırmakla kalmıyor, surat buruşturuyor. Durun yaa tadına bakmadan neye o burusan surat. Öyle nefis, öyle nefis ki doyduğum halde yiyorum.. yiyorum... Şişen karnıma rağmen, rahatsız olmama rağmen pişman olmuyorum. 





Yaaa çok az çıktı yaaa çok az çıktııı. 5 bardak bulgur 5 kişiye tadımlık :(  Tabaklara  avucumla bütün halde koydum. Çünkü Urfa da öyle yapıyorlardı. Üzerine limon sıkın bolca, marulun içine koyun, yanında da ayran.. 
hımmmm










3 yorum:

  1. Kisi basi bir bardak bulgur konuluyor ama doyumluk olsun istiyorsan fazladan koy :) yaninda da tursu himmm olsada yesek şimdi ;)

    YanıtlaSil
  2. yok cnm gözümüz açmış heralde gayet güzel doyduk o gün:)

    YanıtlaSil