Translate

30 Ağustos 2013

where are you, baby?




   Hani Ela nerde? dediğimde baya şaşırdı ve nerede olduğunu öğrendiğinde anladı mı bilemiyorum :) Ela 17 . ayındaymış bu videoda. Şuan kelimeleri çok rahat çıkarmasına o kadar alışmışım ki bebek ağzıyla dede, anne ,dayı, teyze demesi çok tatlı geldi. Hani tv seyretmek bebeklerin dil gelişimine olumlu yönde etki eder derler ya kalsın. Tv alışkanlığı kazandırması en basit zararı iken dil gelişimi için tv izletmekte ne oluyormuş. Şu videonun çekildiği sıralarda Ela neredeyse hiç tv izlemiyordu, daha sonralarda ise haftada 1 veya 2 o kadar...
   Şimdi Ela 22 aylık ve herşeyi söylüyor. Sadece başı k, s, r, ile başlayanları bebek ağzıyla söylüyor. Ve başka kelimeleri de bebek ağzıyla söylüyor mesela mami-mavi, salalı- zararlı gibi. Ama her şeyi söylemeye çalışıyor. 2 kelimeden oluşmuş cümleleri 20 aylıkken kurmaya başladı.
   Ela ne mi yaptı? Ela ie annesi hamileyken çok konuşuyordu. Daha karnımda başladım ben O na kitap okumaya. 3 aylıktı ilk kitabını aldığımda. Ela gözlerini kocaman açar, kitabın içindeki hayvanların her gün değişen hikayelerini ilgiyle dinlerdi. İlk sesli kitabını eline aldığında 5 aylıktı. Komşumuzun 1 yaşındaki kızı Ela nın sesli kitabından korkup kaçarken Ela keyifle hayvan seslerini taklid etmeye çalışıyordu. Ela elini kolunu uzatabildiği güne kadar her gün hikayeler okudum. Sonra kendi kitaplarına devam ettik. Ela küçük anlamaz demedim gördüğü her yeni şeyi O na anlattım. Hala anlatırım. Şimdilerde ben anlattıktan sonra durur bir de O anlatmaya çalışır. Mesela geçen bir inşaat gördük. Önünde beton arabası ve kamyon vardı betonu inşaata döktükleri uzun araç vardı. Beton aracının neden döndüğünden, kamyonun betonu inşaat işçilerine nasıl ulaştırdığına, işçilerin neden gece çalıştığından, evi nasıl yaptıklarına her şeyi konuştuk.
   Sözün kısası bebeğimizin dil gelişimi için eğer daha çok duymaya ihtiyacı varsa, duyduğu kanal biz olalım.

2 yorum:

  1. Neredeyse hergün elanin konusmalari uzerine konuşuyorum.. söylediğin her kelimeyi tekrar etmeye çalışması ve bunu çoğu zamanda doğru yapması harika bir bebek ela.. maşallah elama ve onu yetiştiren annesine. ..

    YanıtlaSil
  2. Allah a şükürler olsun cnm sağol, 2 haftadır 3 kelimeli cümlelere geçtik :) anne bak böbük (köpük)mendii vey dilceem (mendil ver silcem, caçıma toka tak :) men ütü yapıom, işte bitti olduu(bunlar şimdi duyduklarım sana yazarken, bir duysan nurten yersin kızımı. Almış ütüyle geziyo, sanırım oyuncak ütü almak gerekecek.

    YanıtlaSil