Translate

1 Ağustos 2013

Moulinex Rende





Mutfağımda en sevdiğim ufaklık.. 





O kadar pratik ki, bana kalan sadece onu dolaptan indirip aparatlarını geçirmek ve düğmeye basmamla 10 saniyede rendeyle işim bitiyor. 

Rende yapmayı sevmiyorum, özellikle çok yapacaksam ve sebze sertse. Mesela havuç, turp, sert peynirler..
Genelde kırmızı aparatı kullanıyorum.  Moulinex i aldığımdan beri rende konusunda iyice tembelleştim. 2 salatalık bile rendeleyecek olsam onunla yapıyorum. Çünkü daha kısa sürüyor. Üstelik temizliği de çok kolay. Peynir rendelemediğim sürece sadece duruluyorum. Peynir rendelersem de makineye atıyorum. 





Kablosu da yer kaplamıyor. Kendi içinde yeri var. Kendisi de küçücük olduğu için mutfakta yer kaplamıyor. 


Bu rendeyle yaptığım nefis bir tarif  vereyim o zaman; tam aklımda değil aslında tekrar karşılaşırsam yeniden yazarım yani yoğurdu süzme mi hatırlamıyorum. Ama tadı çok güzeldi, denemenizi isterim. Patates ve havuç işte diye düşünmeyin benim gibi, düşündüğünüzden daha lezzetli. 

İstediğiniz kadar havuç ve patatesi rendeleyip, ayrı ayrı kızartın. Sonra tabağa birini dökün üzerine yoğurt. Sonra yoğurdun üzerine diğerini dökün ve yine üzerine yoğurt. Bu kadar sanırım ama belki yoğurt sarımsaklıydı ya da üzeri soslu?? Bakarım eve gidince kitaptaydı tarif hatırladım :)



Cacık yaparken salatalığı, mücver yaparken kabağı,patatesi, kaşar ve parmesan peynirlerini, kızartma yapacaksam yukarıdaki resimdeki gibi sebzeleri, mantarı bile, salataların içine havuç, mor lahana vb, tatlıların içine kullanırken elmayı, bal kabağını, vs vs vs kullanıyorum.Aklıma geldikçe yazarım.





Haa rende yaparken en çok sinir olduğum şey sona geldiğimde tırnağımın takılması. Evet biliyorum çok iğrenç bir durum. Bundan da kurtulmuş oldum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder