Translate

25 Ağustos 2013

Lulu Tuvalete Gidiyor




Sanırım söylemiştim, Ela nın kitaplarını internetten aldığımı. D&R a gidip seçiyorum sonra eve gelip D&R ın sitesinden %30 a varan indirimlerle alıyorum. Üstelik önceden 50 lira ve üstü kargo bedavaydı. Şimdi bunu 25 yapmışlar. Harika.. 

Ela 22 aylık oldu ve yavaş yavaş tuvalet eğitimine başladım. Aslında tam olarak nasıl yapacağımı bilmiyorum. İnternette araştırdım, nasıl yapacağımdan çok, hangi belirtiler ile başlamam gerektiği yazıyordu. Aklımda kaldığı kadarıyla

Bebeğiniz söylediğiniz basit emirleri yerine getirebiliyor mu? Evet :)
Bezine yaptığında rahatsız oluyor mu? Hayır, henüz değil.
Altını ıslatmalarının arası uzun mu ve bir sefer yaptığında miktar olarak çok mu yapıyor? Bu da pek belli olmuyor, çok değişken.

Bu yüzden tuvalet eğitimine yazın başında şu şekilde başladım. Sabah kalkınca altına bez tutmuyordum. ya tayt ya da sadece külot giydiriyordum ve belki aralıklarla tuvalete tutuyordum. Ama bir türlü denk getiremedik :) Hep altına yaptı. Bu böyle 2 hafta sürdü ve Ela artık tuvalete girmek istemiyordu. Çığlık atıyor, kucağımda kendini atıyordu. Ben de zaten belirtiler tamamlanmadı, biraz daha baklayayim dedim ve tekrar bez tutmaya başladım. 

Yine bi 2 hafta geçirdikten sonra tekrar aynı yöntemle başladım. Ama hala tuvalete girmiyor, lazımlığına da oturmak istemiyordu. Ama bu sefer kakası gelince kaka diyerek oturmaya başladı. Çişi gelince de çiş der demez yapmaya.. Evet Ela tuvaletinin geldiğini farketmeye başlamıştı. Olduğu yere yapsa da, taytları batsa da bu çok büyük bir gelişme olduğu için onu hiç tuvalete götürmeye çalışmadım. Her seferinde büyük bir mutlulukla karşılandı ''Elaa çişini söyledi, harika bir şey buuu ..'' çığlıklarıyla kucaktan kucağa atladı. Alkışlandı, kendini alkışladı, her seferinde mutlu oldu. 

Sonra araya Marmaris girdi ve yine bez bağlanmaya başlandı. 2 gün önce döndük ve aynı yöntemle devam ettik. Bugüne kadar tuvalete sokmayı denememiştim. Bugün ben tuvalete girerken ''ben de, ben de'' dedi. Ben ''Tamam annecim, ben çok sıkıştım, sonra seni de alayım.'' dedim. Çıktığımda Ela çişini yapmıştı :) Çok mutlu oldum. Demek ki baya yol katetmişiz.. 




Lulu Tuvalete Gidiyor kitabını Marmaris e gitmeden önce sipariş etmiştim. Biz yokken gelmiş. 2 gündür keyifle okuyoruz. Hatta kitabın sonunda Lulu artık bez takmadığı için Ela Lulu nun ilk sayfadaki bezini yırttı :)

Kitabın hikayesine, resimlerine, açılıp kapanan kapılara,eteklere bayıldık. Gerçekten çok iyi hazırlanmış harika bir kitap. 


Ve bu tuvalet kağıdı çektikçe uzuyor ama bir yerde duruyor. Yanında da Lulu çok fazla tuvalet kağıdına gerek yok yazıyor. Süper..




Lulu artık bez takmıyor. Bunu eteğini kaldırıp görüyoruz. Çok şirin yaa.. :)





Bazı günler Lulu küçük kazalar yapıyor.
''Hiç üzülme!'' diyor annesi.

Külotlar harika değil mi? Ve aralarından bazıları gerçek kumaş.







Son olarak; dün Ela nın bir taytını çöpe attık :D  Kakasını yaptı, tayt da zaten iyice küçülmüştü :)  Sonra devamını halının üzerine yapmış ve nasıl bir şey olduğuna bakarken ben odaya girdim. Hemen gidip ellerimizi yıkadık. '' Mikooop'' diye diye :) Bugün de sehpanın üzerine çişini yaptı. Taytını çıkarınca kaçtı ve yatak odasına kakasını yaptı :) Çooook tatlı yaaa.. Çooook..


4 yorum:

  1. Kitap harikaymış. Son günlerde bizimde gündemimiz aynı.Kızım biraz daha büyük olunca daha farkındayız olayın ama yinede ben götürürsem yapıyor tuvaletini. Götürmezsem geçmiş olsun :))

    YanıtlaSil