Translate

12 Ağustos 2013

Köyde Bayram



                                                                 
                                                                     Ela bayramda para kavramını öğrendi.. El öpmeyi öğrendi.. Eline verilen demir paraya da kağıt paraya da sevindi. Mammalar ve ciciler almak üzere paralarını annesine verdi. Hayvanların seslerini kitaptan değil, bizzat kendilerinden dinledi. Hepsini tek tek, tekrar tekrar taklit etti. İlk defa bir kediyi annesini emerken izledi. İlk defa bir horozdan korktu. Bir koyunun ipinin dolandığını gördü, üzüldü. Mahallenin kedilerine süt verdi, sevindi.





Ev baklavası yedi, eve kurulmuş salıncağa binmeye önce korktu sonra inmek istemedi. Hatta içinde uyumuş numarası bile yaptı. Evin çocuğuyla kavga etti. 




Taş sokaklarda yürüdü, hayvan ahırlarında gezdi. Küçük danaların kendisinden nasıl kaçtığına şaşırdı. 









Annesinin küçükken en çok sevdiği makinelerden biriyle tanıştı. Çalışmasını izledi, çekmecelerine baktı. Düğmelerle oynadı tıpkı annesi gibi.. 





Ela nın bayramı böyle keşif dolu geçerken ben ne yaptım. Ramazan da aldığım 3 kiloyu düşündüm kara kara ama o baklavaları da yememezlik yapmadım tabii. Bayramdan bayrama ancak bulabileceğim gerçek şekerle yapılmış, bol cevizli, bol şerbetli o kat kat lezzete nasıl hayır diyebilirdim ki. 

Bu yenilgiye karşılık köy gezmemizde Ela nın bir tane bile şeker yememesini sağlamak ise büyük başarı.. Her yeni eve girmemizle şeker tabağını odadan kaçırmamız bir oldu. Bir kaç dalgınlığım oldu tabii. Anneciğim hadi çantaya koyalım, biz yemiyoruz öyle zararlı şeyler. Ayyy ne o öyle kimse yemesin, diş çürütüyormuş oooo, dişlerde kurtlar çıkıyormuuuuuşşş...

Ve çocukluktan kalma yanlış bir düşüncem varmış. Kedilere süt verilir mi canım, kendimiz içeriz düşüncesi. Belki zamanında yoklukla büyüklerin kazandığı bu acı düşünce sonraları bolluk olsa da bizlere geçmiş. Düşündüm ki neden 1 lt fazladan süt almayayım? Neden Allah ın yarattığı kediyi en sevdiği şeyden sırf evdeki süt azalmasın diye mahrum bırakayım? Bu yaşıma kadar bunu düşünmediğim için utandım kendimden. Ve sırf Ela benim gibi olmamalı derken bunları düşünürken buldum kendimi. ''Hadi'' dedim kızıma ''Hadi,kediler sütü çok sever annecim,onlara süt verelim.'' Keyifle izledik onları, en güzeli de Ela nın onları taklit etmesiydi.


1 yorum: