Translate

6 Temmuz 2013

Yurt Dışından Ürünler


   Etsy sitesini keşfedeli uzun zaman oldu. Ela'ya saç bantları aradığım zamanlarda oradaki bantlara hayran kalmıştım ama fiyatları oldukça yüksekti ve yabancı bir site olduğu için alışveriş yapmak gümrükten geçebilmeyi gerektiriyordu. Yurtdışından alışverişi araştırırken de şunları öğrendim; Yılda en fazla 5 alışveriş hakkımız varmış ve 1 alışverişten sonra 2. alışveriş için 2 ay geçmesi gerekiyormuş. Ayrıca her alışverişte 75 Euro'yu geçmemek gerekiyormuş yoksa gümrüğe eksra para ödeniyormuş. Tabi ithalat izni alırsanız ayrı.. Bunları niye bu kadar araştırdım çünkü son 1 yıldır beğendiğim birçok şeyi çok ucuza alabileceğim bir site buldum hem de çok ilginç bir tesadüfle.

  Facebook'ta bir sürü grup var illa ki görmüşsünüzdür.İsimleri yurtdışından ithal ürünler ve benzerleri, hepsinde aşagı yukarı aynı ürünler satılıyor. Ne yazık ki Türkiye'de alışveriş merkezine gidip bulamayacağınız kadar güzel, farklı. Ben burada özellikle bebek ürünlerinden bahsediyorum. Ben bu ürünleri önce alışveriş sitelerinde çok yüksek fiyatlarla gördüm. Mesela arkasında gülen yüzler ya da değişik resimler olan o basit pijamalar bile( o sitedekilerden sonra onlar çok basit artık gözümde) indirimle ancak 25-30 liraya düşüyor. Sağolun lutfettiniz!! Ya da tütüler, ne o tütü elbiseler, etekler yaa!!


   Bunlar her yerde gördüğünüz,evinizde kolayca yapabileceğiniz,maliyetini 3-4 tl ye halledeceğiniz tütüler. Ben de bunlardan yaptım.Fiyatları 40-50 tl den başlıyor piyasada!!


  Bunlar da hazır tütü elbiseler ve tabii ki çok daha güzeller. Fiyatları 120tlcivarı, sadece etekleri alışveriş sitelerinde indirimle 80-90 tl oluyor. İşte bu tütüyü aslında 45-50 liraya alabilirsiniz. Benim en çok beğendiğim de şu ikisi;
  Sanırım 1. sini yapabirim ;) ama 38 liraya da alabilirim :)






Neyse bu siteyi nasıl bulduğumu anlatıyorum. Alışveriş sitelerinden sonra Facebook taki grupları keşfettim ve fiyatların biraz daha uygun oldugunu gördüm. Sonra bir gün bu gruplardaki adminlerden biri bir yazı yayınladı.

 ''Dikkat!! Yakında bu sitedeki ve diğerlerindeki tüm ürünleri 5te 1 fiyata alabileceğiniz sitenin adını vereceğim. Artık sizi kimsenin kandırmasına izin vermeyin vs vs''

Ertesi gün Aliexpress'i öğrendim, tabi bayıldım yalnız mallar Çin'den geliyor.. !! Artık karar bize kalmış, tüm o face deki yurtdışından ithal,ithal diye bağırdıkları o harika elbiseler Çin malı. Adamlar yapıyor işte,harıl harıl. http://www.teknolojionline.net sayfasında baya ayrıntılı anlatmış herşeyi hatta sizin yerinize alışveriş bile yapıyorlar.Tabi belli bir karşılığı var. Ismarlayacağınız ürün yüksek maliyetli ise tercih edebilirsiniz ve büyük kar edersiniz mesela teknolojik ürünlerde.. 

Çin malı da olsa dayanılmazlar üstelik aynıları evet o ürünler ülkemde kat kat fazlaysa. Yalnız bu sitede o kadar çok satıcı var ki! Ve hepsi aynı resimleri kullanıyor. Yani kime nasıl güveneceksiniz bilemiyorsunuz. Ancak yaptıkları satış sayısı, memnuniyet sonucu aldıkları yıldız ve madalyalar, yapılan yorumlar fikir verebilir.  Ben kış aylarında Ela ya bir kaban aldım Face de bir gruptan.Muhteşemdi gerçekten çok güzel. Buna güvenerek başka bir gruptan yine Ela ya bir elbise aldım. Pazarda bile satılmaz o kadar adisi. Resmin aynısı evet ama kumaşı berbat, kalitesiz. Üstelik benimle 2 arkadaşım daha aldı, hepimiz şok olduk. Büyük beden istediklerimiz küçük, küçük beden istediğimiz kocamandı üstelik. İade etmek istediğimizi yazdık sayfaya. Bizi  2 ay oyaladıktan sonra sayfa kapandı!! 

Sonra hadi bakalım bir deneyeyim dedim  Aliexpress den (çok çılgınım galiba alışveriş konusunda:) bir pantolon aldım kendime. 2 ay bekledim ve geldi. Hoşuma gitti, güzeldi de biraz küçük geldi :) Yok yok M beden almama rağmen çok küçük geldi ama hoşuma gittiği için göndermeyi düşünmedim. Önce birine hediye etmeyi düşündüm sonra kızıma saklamayı :D

5 yorum:

  1. Merhaba gerçektende instagramda 4,5 karına satılıyor bu ürünler . Yalnız benim ingilizcem yok bana nasıl alışveriş yapabileceğimi detaylı anlatmanız mümkünmü acaba? Çok sevinirim .

    YanıtlaSil
  2. Kusura bakmayın, geç cvp veriyorum. Aslında çok ingilizce gerekmiyor, ayrıntılar basit ama asıl önemli olan doğru satıcıyı seçebilmek. Yani resim aynı olupta kalitesiz ürün gönderen de var o sayfada. Emin olmak lazım, aslında ben de alışveriş yapmak istiyorum ama iade işlemi mümkün olamayacagından bilemiyorum. Zaten 2 ayda falan geliyor ücretsiz kargoyla. İade de ücretsiz olur mu bilmiyorum. Yukarıda yazdığım gibi tüm cevaplarınızı yukarıda ismini verdiğim siteden alabilirsiniz . Ama kısaca şunu diyebilirim. Önce alışveriş yapacagınız siteye üye olun. Sonra alacagınız ürünün isminin ingilizce sini aratın.Ya da hemen soldaki kategoriler kısmından bulun. Artık diğer sekmede de sözlük açık olur :) Ürünler önünüze geldiğinde fiyatlarının yanında tek parça mı(piece) yoksa lot (aynı üründen 5 adet mesela, onun fiyatını yazıyor) Yani ticaret yapmayacaksan tek parca olanları secersin ki ticaret yapamazsın (gümrük) Seçimi de 1 piece only yazan yere basarak sadece tek parca olan ürünlerin görünmesini sağlarsın. Aynı yerde free shipping işaretlersin, ücretsiz kargo olanları seçmek için. İndirimdeki ürünler için sale items. Zaten hepsi buraya göre çok düşük :) Burada seçilecek en önemli şey satıcıyı seçmek. Top rated işaretleyerek yüksek puanlı alanları seçiyorsun. Ürünlerin üzerine fareyle giderek kaç madalyonu, kaç madalyonu var bakarsın. Madalyonların üzerine giderek olumlu geri dönüşün yüzde kaç olduğuna tabi kaç satış olduguna bakarsın. Ona göre seçmek gerekiyor işte zor iş gibi sanki :) Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  3. Merhaba gerçekten çok güzel bir yazı olmuş. Siz daha önce alışveriş yaptığınız satıcıları da yazar mısınız mümkünse ? :) dediğiniz gibi hangisine güveneceğimizi bilmek zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın, hiç hatırlamıyorum. Uzun zamandır o sayfaya da girmediğim için şifremi de unuttum. :(
      Teşekkür ederim, eğer belirttiğim noktalara dikkat ederseniz satıcınızı belirleyebilirsiniz.

      Sil
  4. instagramda ayakkabı satmayı düşünürseniz, www.yenimodel.com'da bayi olarak üye olmanız yeterlidir, hiç bir stok maliyeti olmadan ayakkabı satabilirsiniz

    YanıtlaSil