Translate

25 Temmuz 2013

Top Kabak ve Domates Dolması





Malzemeler

10 adet küçük top kabak
10 adet küçük yuvarlak domates
1 su bardağı pirinç
1 su bardağı bulgur
kuru nane
zeytinyağı
200 gr kıyma
dereotu ve maydanoz (çeyrek demet olabilir)
sıcak su
2 kaşık domates salçası
1 kaşık biber salçası
5-6 diş sarımsak
1 adet büyük soğan
tuz, karabiber,toz kırmızı biber


Yapılışı

Soğanı,maydanozu ve dereotunu ince ince kıydım. Sarımsağı rendeledim yarısını ayırdım.Sebzelerin tepelerini kapak olacak şekilde kestim. Kabakları alacalı soydum, içini kaşıkla(çay kaşığı) oydum ve biraz tuz serptim. Domatesin de içini boşalttım. Pirinç ve bulguru yıkayıp bir kaba boşalttım. Üzerine kıyma, soğan, biraz kuru nane, tuz ,karabiber, dereotu ve maydanoz, sarımsağın yarısı, 1 er kaşık domates ve biber salçasını ekledim. Üzerine domatesleri oyarken çıkan domates sularını da ekledim. Yarım çay bardağı kadar sızma zeytinyağı ve yarım çay bardağı kadar su ekledim. Ben kuru kuru dolma sevmiyorum bunlar o yüzden. Siz isterseniz suyu ve domates suyunu eklemeyin. Tüm malzemeyi iyice yoğurdum. 

Malzemeyi sebzelerin içine, sıkıştırmadan doldurdum. Tencereye sıraladım. Sebzelerin üzerini geçmeyecek şekilde içine 1 kaşık domates salçası, 1 tatlı kaşığı kadar toz kırmızı biber ve sarımsakların yarısını eklediğim sıcak suyu döküp pişirdim.

Sonunda istediğim dolma lezzetine ulaştım bu dolmayla. Malzemeyi özellikle çok yaptım. Burada 10 kabak ve 10 domatese göre malzeme yazdım ama benimkini sormayın artık.Konu komşu yiyelim diye. :)




Sadece soyarken ellerim bu hale geldi. Ve baya zor çıktı. :)




İçini oymak hiç zor değilmiş aksine çok keyifliydi. İçleri biraz kızarttık üzerine yoğurt döktük. Çok güzel oldu, sadece iç olduğunda yumuşacık bir lezzet.



Hazırımmm.. Şu iç malzemenin renginin güzelliğine bakın siizz..




İlk önce bu şekilde sıralamıştım ama baktım olmayacak. Su döksem dolmaları aşacak. Ben de kabakları ayrı tencereye, domatesleri ayrı tencereye sıraladım. Suyunu da içlere kaçmayacak sınıra kadar koydum.
Haa bibere gelince, son anda buzdolabının içinde kalan 2 biberin farkedilmesi..

Bu video da nasıl kabak oyduğumun görüntüsü :)



Afiyet olsuunnnn :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder