Translate

31 Temmuz 2013

İlk Ev Yapımı Oyuncağımız



Aslında çocuklarla ve bebeklerle aktivitelerin olduğu kitaplar aldım. Tam olarak beklentimi karşılamasa da içlerinde hoşuma giden oyunlar vardı. İlk olarak Akıllı Bebeklerin Oynadıkları 365 Oyun kitabında olan bebeğin renk kavramını oluşturmasına yardımcı olacak aktivite çok hoşuma gitmişti. Bebeğin illa ki ağzına götüreceği boyalar vanilyalı puding içine gıda boyası katılarak yapılacaktı. Ne yazık ki gıda boyası bulamadım. Şaka gibi!! 

Sonra Adım Adım Gelişim Setine üye oldum ve pişman oldum. http://nur-ela-m.blogspot.com/2013/03/adm-adm-gelisim-seti-neymis.html Nedenini anlatmıştım.

Amaan dedim zaten biz kızımla çok güzel vakit geçiriyoruz. Yine Mikado yayın. aldığım Çocuğunuzla Eğlenceli Aktiviteler kitabı da setlerden pek farklı değildi. İnsanlar oturup acaba nasıl oyun üretebiliriz diye düşünmüşler ve kitap yazmışlar. Keşke annelere sorsalarmış ya da keşke üç beş anne birleşse şöyle eğitimli ve gerçekten çocuğuyla verimli vakit geçiren, onlar çıkarsa bu kitapları. 16-36 aylar için hazırlanan bu kitaptaki bir etkinlik bebeğin oyuncak ayılarıyla piknik yapması mesela. Biz bu etkinliği Ela 13-14 aylıkken yapmıştık. Tüm peluşlarıyla okul kurduk, oturttuk oyuncakları sınıfa. Ders anlattık, teneffüse çıkardık oyun oynattık. Hatta okul gezisi yaptık, hepsi otobüse bindi (oyuncak sepetine) pikniğe götürdük. Yuvarlak olduk, koyduk ortamıza tabak çanak setlerimizi.. Çook eğlendik, fotoğrafları var eve döndüğümüzde unutmam inş.

Ben böyle vazgeçmişken kitaplarla oyun öğrenmekten, süper bir blogla karşılaştım. Daha doğrusu süper bir anneyle..  http://pasamlayasam.blogspot.com/  Bloğunda gezmeye doyamadım doğrusu ve önce pişman oldum niye biraz da internette araştırmadım diye. Ne güzel etkinlikler yapmışlar, ana-oğlan ne güzel vakitler geçirmişler. Bravo dedim anneye defalarca. Ve oradan aldığımız ilk oyun; mandalları şişeye atmaca :) Bizim tahta mandalımız yoktu o yüzden küçük ağızlı şişeden geçmeyecekti geniş mandallar. Ben de 5 lt lik şişeyi kestim altına bir cep yaptım.


Şişenin ağzından attığı mandalları cepten alsın diye. Keşke cebi biraz yukarı yapsaymışım, biraz dolunca dışarı düşüyorlardı. Cebin etrafını çakmakla yaktım, elini acıtmasın diye. Tüm bunlar Paşamla Yaşam da yazıyor. Bu oyun Ela nın çok hoşuna gitti. Sonra mandalın dışında ne olabilir derken tesbihler geldi aklıma. Biraz zor oldu tesbihleri içine atmak. Yardım gerekti nede olsa benim gibi ucundan tutup havaya kaldırıp diğer ucundan sokmak henüz yapamayacağı bir şeydi. Biz de tesbihi avucumuz alıp hepsini sokmaya çalıştık, baya uğraştı. Hatta sinir oldu :)


Ve her gün çookk severek yaptığı, çok eğlenceli şey; suyla oynamak. 









Vee en son yaptığımız şey gerçekten süperdi. O kadar hoşuna gitti ki anlatamam. Eee hep ben yapıyordum ve o istediğinde ''Olmaz bebeğim, her yeri batırırsın'' Bu sefer tamam dedim al. Onun o keyfi, heyecanı her şeye değerdi. Yeni yaptırdığım tırnaklarım mahvolmuş, aralarına giren boyalar çıkmamış, yaz günü açık ayakkabı giyilir hiiiççç umrumda değil...


Birbirimizin tırnaklarını boyadık..




5 yorum:

  1. Sana etkaca.blogspot.com u tavsiye ediyorum süper bir site

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok güzel bir sayfaymış gerçekten çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Emel'cim çok çok teşekkür ederim.Ne güzel şeyler yazmışsın hakkımda.Güne kötü başlamıştım moralim düzeldi inan :) Senin yaşadığın süreçlerden ben de geçtim.365 Oyun kitabını bende aldım ve pişman oldum.En zoru 1 yaş civarına aktivite bulmaktı ve dediğin gibi nette araştırmaya başlayınca ufku açılıyor insanın.Facebooktan mesaj atacağım sana birkaç kaynak önerisiyle.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna çok sevindim :) ve zaten oğlunla yaptıklarına bayıldım en başta bir anne olarak sonra da bir eğitimci olarak. Seni tekrar tebrik ediyorum.

      Sil
  3. Teşekkür ederim cnm şimdi bakıyorum o sayfaya :)

    YanıtlaSil