Translate

6 Temmuz 2013

Egzamam Artık Yoookk!!

   Daha orta okuldaydım, kaçıncı sınıf hatırlamıyorum. Parmaklarımda çıkan şeylere yara bandı yapıştırdım.Yara bantlarım artınca bizimkilerin dikkatini çekti galiba doktora gittik. Egzama!! Sonra benzer yaralar dudağımın üstünde çıktı, yanaklarıma yayıldı hatta burnum, gözlerimin kenarları bile kızarmıştı. Her seferinde başka bir doktor, başka bir ilaç, geçiyor ve bir zaman sonra tekrar çıkıyordu. Lise de öyle geçti, artık alışmıştım hatta artık doktora gitmiyordum. Her seferinde tek bir merhem vardı sürdüğüm, en etkili olan. Yüksek derecede kortizon içeren. Zaten egzamalarıma doktorlar ''Hiç geçmeyecek, ömür boyu süren bir cilt problemi'' demişlerdi. Yüzümdeki ise mantarmış, biraz çıkınca hemen sürüyordum kortizonlu kremimi ilerlemeden geçiyordu.

   Üniversiteye başlamıştım, üniversite hastanesinde çalışan bir arkadaşım çok iyi araştırdıklarını söyleyince birde oraya gideyim dedim. Genç bir doktordu. ''Hiç geçmeyecek mi?'' dedim. ''Bak'' dedi, ''Benim de var, eğer  tamamen geçiren bir ilaç olsaydı kendime sürerdim:)'' Güldü, ben de güldüm. Diğer doktorlar gibi uzaktan şöyle bir bakıp reçete yazmaya başlamadı. Egzama bulaşıcı değil bu arada söyleyeyim. Parmaklarımı evirip çevirip baktı. ''Yüzümde de bazen kızarıklıklar çıkıyor, krem sürmezsem su topluyor, yayılıyor, şimdi yok.'' dedim. ''Geç şu pencerenin altına bakayım'' dedi. ''Senin sorunun cildinin  kuru olması, sadece bu'' dedi. Reçeteye sadece %80 i su gerisi yağ ve başka birkaç şey olan (adını hatırlamıyorum) bir sıvı yazdı. Ve ''Bunu kullan sonra da kendine kaliteli bir yüz kremi al. Kaç para verdiğini düşünme. Ellerini de sürekli nemlendirmeyi unutma, sıvı sabun kullanma. Nemlendiricili bir kalıp sabun kullan. Ne hastalıklar var bilmiyor musun? Ben burada ne yaralar görüyorum hiç iyileşmeyen. Bak, bunlar sadece kitaplarda değil, her gün görüyorum.O yüzden hiç düşünme ve gülümse'' tarzında bir konuşma yaptı, masadaki kitabın sayfalarını çevirirken.

   Teşekkür ederim.. Çok teşekkür ederim keşke hep doktorlar öyle olsa değil mi?

    O zamana kadar krem kullanma alışkanlığım yoktu, zaten küçüktüm:) Biraz araştırdıktan sonra Dior un yüz kremini, tonik ve temizleyicisiyle almıştım, Özel ders verdiğim 3 öğrencim vardı ve 2 aylık kazancım gitmişti :) Ama bir daha yüzümde o kızarıklıklar hiç çıkmadı,hiç su toplamadı,hiç yara olmadı. 9 sene geçmiş, hiç ama hiç yüzümdeki cilt problemim olmadı.(Tabi bu süre zarfında çok düzenli olmasa da cildimi nemlendirmeyi hiç ihmal etmedim. Uzun yıllar Christian Breton kullandım. Bir kere Lancome aldım. Geçen sene La Collıne kullandım)
Şuan kardeşimin Amerika dan getirdiği Dermalogica markayı kullanıyorum.



Egzamam ise artık yok diyebilirim. Günde 2-3 aklıma geldikçe nemlendiriyorum. Eskisi gibi pamuk gibi hem beyaz hem yumuşacık ellerim.Önceden sürekli Neutrogena kullanıyordum ama arkasına bir baktım içinde paraben var. O yüzden artık onu kullanmıyorum. Doğal yağlar içeren başka bir krem aldım. 1 hafta falan olurda unutursam nemlendirmeyi kızarıklık şeklinde beliriyor egzamalar (ya da kuru kuru kabartı) o yüzden elleri sürekli nemlendirmek çok önemli. Bazen zeytinyagıyla avuşturup öyle bırakıyorum hemen emiyor yıkamıyorum bulaşmıyor. Tabi bu nemlendirme işi aşagıya yazdıklarımdan sonra dikkat ettiğim bir konu çünkü ellerinizde egzama varsa önce şunlara çooook dikkat etmeniz lazım bilirsiniz..

Özelikle ellerimi çok sık yıkamıyorum, yıllardır sabun olarak sadece Dove kullanıyorum.
Ellerime değen her şeye çok dikkat ediyorum, domates, patlıcan, kivi, ananas gibi ellerimi yakan ve ertesi gün egzama çıkaran yiyeceklere dokunurken suyunu elime değdirmemeye özen gösteriyorum. Değerse hemen yıkıyorum,hatta sabunluyorum. Mesela patlıcan doğrayıp tuzlu suda bekletince sudan sıkarak alma işini ben yapmıyorum.Deterjan gibi maddeler kullanacaksam kalın ve içi pamuklu eldiven ile yapıyorum, onu da uzun süre takmıyorum. Turşu,acı vb yiyorum ama sürekli değil yani üst üste günlerde değil. Tüylü,yünlü eşyalara, oyuncaklara vb dokunmamaya ellerimi kaşındırmamaya özen gösteriyorum. Çünkü toz akarları da egzamayı tetikliyor. Tüm bunlara dikkat etmeye alıştım ama buna ragmen nemlendirmezsem kuruyup hemen kızarıyor. Bu yüzden asıl beni egzamadan kurtaran ellerimi yıkadıktan sonra ya da kuru hissedersem hemen krem sürmek.. 

Saglıklı günler diliyorum..


6 yorum:

  1. benimde var ve ortaokuldayım ellerindekidekidemi geçti benim ayağımda ve elimde var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerimde var egzama, sürekli nemlendirdiğim Zaman gayet iyi koruyor kendini. Ama nemlendirmezsem yine kuruyor ve egzamalar beliriyor. Bu kremlerde BPA varmış o yüzden artık almıyorum. Daha doğal bşr krem aldım. Ayağımda hiç olmadı.

      Sil
  2. Benim kulağımın içinde var. Kulak çöpüyle zeytinyağı sürüyorum ama geceleri delirtiyor beni. Doktor geçmez dedi. Sürekli ağlıyorum. Kulagimin içi ya bir de. Ne yapabilirim ki başka:'(

    YanıtlaSil
  3. Hiç bilemiyorum çok üzüldüm,kulakta duymamıştım. Bu arada ben kortizonlu krem kullanmıyorum artık, yine üniversiteden başka bir Dr daha hafif bir krem verdi, tekrarladığında onu kullanıyorum. Siz yine de daha iyi bir Dr a gidin, hiç geçmez diye bir şey yok. En azından ara ara tekrarlar.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba.Bende son 2-3 aydır yüz bölgemde görülüyor belirli aralıklarla.18 yyaşındayım.Daha öncesinde hiç böyle bir rahatsızlık yaşamadım ve bunun şaşkınlığını hala yaşıyorum aaçıkçası.Herneyse,benim t bölgemde çıkıyor ama yanagimada yayılır gibi oldu korkuyorum açıkçası iyice yayılacak diye.Sizce nasıl bir bakım uygulamalıyım? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Eminim Dr a gitmişsinizdir ama size bu soruyu Dr a sorun demekten başka hiçbir şey söyleyemem. Bana ne yapmam gerektiğini doktorum söyledi ve kuru ciltler için cildini susuz bırakmamak benim bir önerim sadece. Ben Dr değilim.

      Sil