Translate

13 Temmuz 2013

Bezelyeli,Arpacık Soğanlı,Etli Patates Yemeği


Benim mutfakta çok tatlı bir yardımcım var. Yemeği karıştırma işini illa O yapacak. Diğer işleri de merakla izlemek hoşuna gidiyor. 


Bugün iftara ne yapayım diye düşünmedim, sadece arpacık soğanların varlığı yeterdi. Bu tarifi malzemeye göre kafadan yaptım.Baktım buzluktan geçen seneden koyduğumuz bezelyeden de var. Sonuç güzel oldu

Malzemeler
İstediğiniz kadar kuşbaşı et
5-6 diş sarmısak
10 kadar arpacık soğan
5 orta boy patates
1 çay bardağı kadar bezelye
1 büyük domates
1 soğan (ayrıca)
karabiber
salça
deniz tuzu
zeytinyağı
sıcak su

Yapılışı
Et tavada kavrulurken,arpacık soğanları soydum, sarmısağı minik minik kestim, patatesi küp küp hazırladım. Et olunca sarmısakları ekledim, hafif kokusu çıkınca karabiber ve biraz da pul biber ekledim. O an aklıma kuru kekik de koymak geldi, yaptım:) Birkaç çevirdikten sonra sırayla ve biraz aralıklarla arpacık soğanı, patatesi ve bezelyeyi ekledim. Biraz kavruldu ve altını kapattım. 

Diğer tarafta zeytinyağına rendelediğim 2 diş sarmısağı ekledim biraz kavrulunca rendelediğim soğanı ekledim. O da biraz kavrulunca rendelediğim domatesi ekleyip iyice kavurdum. 1 tahta kaşık salça karıştırdım onu da kavurdum. Ve diğer malzemelerin üzerine ekleyip, karıştırdım. Üzerine sıcak su ekleyip, tuzunu koydum.Soğanlar yumuşayana kadar pişirdim. 

Yanına şehriyeli pilav yaptım. Pilav olunca üzerine çok az çörek otu serptim. (o an canım öyle istedi) Yerken gördüm ki arada ağzıma gelen çörek otu mis kokulu bir lezzet vermiş. 


Evet o çatal yemeklere değil, suya giriyor :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder