Translate

24 Temmuz 2013

Bebeğimin Kahvaltısı





                  2 gün önce fotoğrafını çektiğim Ela nın kahvaltısı. Ela 21 aylık ve bu kahvaltıyı neredeyse bitiriyor artık. Bazen tabakta hiçbir şey kalmıyor. Bazen hepsinden az az kalıyor. Çok nadir neredeyse hepsi kalıyor.

    Tabakta 1 köy yumurtası kızartması ( ya haşlama ya kızartma ama her gün yumurta var), 1 küçük salatalık (genelde en son eline veriyorum kendisi bitiriyor. ), 5-6 bazen 10 kadar zeytin ( tam bir zeytin hastasıyız, neynii neynii diye hiçbir şey yemesek zeytin yeriz ama zeytinlerimiz kendi yaptığımız hatta zeytinler halamdan; zeytin tarlaları var. ) , biraz keçi peyniri ( önceki yazılarımda bahsettiğim çiftlikten aldığımız peynir. Ela geçen yaz peynir yiyordu sonra bir bıraktı ağzına almadı. Şimdi bu peyniri yemege başladık şükür. Tamamen doğal ve çok lezzetli. ) , yarım köy domatesi. Ve çay. (genelde ıhlamur içine biraz nane, biraz kekik koyuyorum ve limon sıkıyorum, asla şeker koymuyorum. Çayını çok seviyor ve 1 bardağı bitiriyor çoğu zaman. Bazen sonuyla oynuyor elini sokup. Evde hep çay saati olduğundan ve ben de siyah çay içmesini istemediğimden ona bu çayı yapıyorum.)

   O maydanozları yine yiyemedik, boğazımıza takıldı ne yazık ki .. Ara ara deniyorum ama sanırım azılar tamamlanmadan tam çiğneyemediği için daha maydanoz yiyemeyecek. Ama yemeklerde salata yemeğe başladı yaklaşık 1 aydır. Bu arada ilk dişimiz 10 aylıkken çıktı ve diğerleri de hep çok zaman aralıklarıyla çıktığı için ağzımızda daha 13 dişimiz var.

   Aslında bu kahvaltının yanına zeytinyağı da koyuyorum, halamlardan aldığımız yani saf sızma zeytinyağı. Ekmeğin içini bandırıp yediriyorum, az da olsa öyle yiyor. Bazen patates kızartması, çok nadir sucuk, sosis ekleniyor bu kahvaltıya. Bu tarz yiyecekleri aslında hiç yedirmek istemem. Kahvaltı yapmak istemediği zamanlar akşamdan kalma çorbasını içiyor.

   Ela ek gıdaya ilk geçtiğinde çok zor yiyen bir bebekti. Bazen 3 kaşığı yediremiyordum, ağzını bir türlü açmıyordu. Bu yüzden çok az kilo alıyorduk. Sonra elinde bir şeylerle oyalanarak yemeğe başladı. Önünde veya elinde oynayabileceği, kurcalayabileceği ( ve aynı zamanda ben sürekli konuşuyorum, anlatıyorum tabii ) bir şey olduğunda kendiliğinde ağzını açmaya başladı. Bu arada hep benim kucağımda yemeğe alıştı. Genelde balkona yere oturuyordum ya da masada sandalyeye oturup bir sandalyede ayaklarımı uzatmak için koyuyordum ki Ela yı kucağıma alabileyim. İlk kahvaltılarımız en az 1 saatte bitiyordu hiç abartmıyorum. Artık elimizden geçmeyen oyuncak, ıvır zıvır kalmıyordu Ela nın oyalanması için. Çorbasını ya da yoğurdunu yedirmek daha kısa sürüyor. Bir de pilav, makarna, balık, tavuk ve köfteyi çok seviyor. Meyveyi eline veriyorum kendisi yiyor. Bazen de hiç canı istemiyor..

   Anneler bilir, Ela yediği zaman çok mutlu oluyorum.

   Geçen yaz kilo almadığı için ve sütümle doymadığı için Similac High Energie ye başladık doktorumuzun önerisiyle. Arada SMA da aldım. Bu arada değişik balık yağları ve vitaminlerde kullandık. 15 aylık olduğunda ara ara inek sütü vermeye başladık. 18 aylık olduğunda tamamen inek sütüne geçtik. Bulursak keçi sütü de alıyoruz. Bu arada beni emmeye de devam ediyor günde 3-4 defa.

  Ara ara yine kucağımı istese de artık sandalyeye oturuyor. Herkes sandalyede olunca onunda hoşuna gidiyor. Mama sandalyesi almadık, kucagımda zor yediği için. Masaya sabitlenen sandalyeden almıştım, hiç oturmadı. Şimdi bizim oturduğumuz sandalyeye oturuyor.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder