Translate

29 Haziran 2013

Tütü Etek Nasıl Yapılır?


  Bundan sonra bebeğinin tütüsünü herkes kendisi yapacak :) Neden 5 liraya mal etmek varken 50-100 tl arası verelim ki? Üstelik yapımı bu kadar kolayken? Tütü almaya karar verdiğimde Ela 2 ya da 3 aylıktı. ''Nasıl birşeymiş bu? Niye bir etek bu fiyata?'' derken Youtube'da onlarca paylaşım buldum tütü yapımıyla ilgili. Ben henüz tütü neymiş diye bakarken dışarıda millet kitabını çıkarmış. Tütü dediğimde suratıma öyle bakan bebek mağazası sahiplerini düşününce meslekte kendini yenilemenin ve yenilikleri takip etmenin sadece belli mesleklere özel bir şey olmadığı görünüyor. Kızıma aldığım yeni tokalara ''hediye paketi gibi'' diye yorum yapan bayanlara bir sey demiyorum henüz anne olmamışlardır belki. Ama mesele meslek olunca bilmemek çok garip geliyor. Bilgisizlik değil cahillik diyorum...

(Yazıyı yıllar önce yazdıgım için buraya ekleme yapıyorum. ;) Burada kalın tütüden bahsetmiştim. Geçen sene öğrencilerim için ince tütü siparişi verdik. İnce ile de çok güzel kabarık oldu,sadece biraz daha fazla kumaşa gerek oldu o kadar. Hatta bu ince tüllerin simlileri harika renklerde, parlıyor. Üstelik yumuşak, küçük çocuklar için ve bebekler için ideal. O yüzden tül alın :)

   Artık başlayalım, ilk işimiz bir kumaşçıya gidip tütü kumaşı almak. Ama bundan önce google a tütü yazıp görsellere bakın ve fikir edinin. Ben koyu pembe tütü yapmak istedim, aralarına siyah ve açık pembe aldım.
Bir de yumuşak bir lastik beli için..



                                                         



Şimdi ince uzun şeritler keselim, boyları aynı olsa iyi olur ama cm , cm ölçmeye gerek yok bence çünkü kabarık etekte o belli olmayacak. Hatta ben bazı şeritleri biraz kısa yaptım ki onlar daha havada dursun, daha kabarık olsun diye. Kalınlarının da aynı olması şart değil.


   
 Şimdi lastiği bir rulo havlunun etrafına sarın, daha kolay tütü yapımı için. Merak etmeyin eteğimizin beli rulo kadar olmayacak, bu tütüyü kendinize bile yapabilirsiniz :)




vee başlıyoruz.. Elinize bir şerit alıp ikiye katlayın. Aslında bunu hepiniz biliyorsunuz..



Kat yerini lastiğin içine geçirip, uçları da onun içinde geçirin. Tam anlatamasam da resimler anlatıyor:)







ve sıkıştırın, işte hepsi bu..
Şimdi tüm şeritleri bu şekilde lastiğe geçirin, bebeğinizin beline olacak kadar..






Şimdi tütünüze uygun üst, toka, ayakkabı seçme zamanı ya da bunları önce yapın. Sonuç harika :)


Beni google ın ilk sayfasına tasıyan, her gün 500 den fazla giriş olan yazıya video eklemezsem olmaz değil mi? :)


                                                        tütü yapımı videom için tıklayın



ve bunlar da google dan seçtiklerim;

eğer arkasındaki şeritleri uzun keserseniz böyle muhteşem bir şey oluyor.




Eğer uçlarına küçük tütüler bağlarsanız böyle güzel oluyor;



kısa yaparsanız çok şirin, uzun yaparsanız da böyle şık oluyor;






Uzun yaptığınız tütünün ortasına kemer takarsanız elbise olur.





39 yorum:

  1. Sizin tütü de çok şirin olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, fazla uğraşmadan ve ayrıntı düşünmeden deneme amaçlı yapmıştım. Hatta biyerde giymedi bile. Birazcık ayrıntıya girilirse harika modeller çıkıyor. Foto çekmek için başındakini bile öylesine tütülerle süslemiştim :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuş elinize sağlık, kumaşçıya tütü kümaşı dedeğimizde veriyorlarrmı

    YanıtlaSil
  4. tesekkürler, evet tütü kumaşı dediğinizde bir sürü renk gösteriyorlar. Olmadı çocuklara etek yapılan dersiniz. İnce tül kumaşlar var onları taytları için almıştım o da çok hoş oluyor, bu kumaş ise sert, kabarık durması için.

    YanıtlaSil
  5. çok faydalı oldu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) buna cok sevindim

      Sil
    2. aldım tütü kumaş deneyeceğim sevgiler

      Sil
    3. Özel: selam canım bloğumda bu hafta sonu link paylaşımında konu doğum günleri ve hazırlıkları. Tütü tarifini bizlerle paylaşırmısın. Yada istediğin başka yayınlar varsa onları da olabilir. Bizimle olursan çok mutlu oluruz sevgiller

      Sil
    4. :( çok geç gördüm ne yazık ki .. katılmak isterdim

      Sil
  6. canım cok güzel olmuş üstüne nasıl bir şey dikiyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkr ederm ,üzerine dikmiyorum, yaptıgım tütünün üzerine uygun tişörtü vardı. Zaten genelde tişört oluyor ve tişörtün üzerini de yine tütüyle süslüyorlar. Ya çiçek ya da sayı yapıyorlar

      Sil
  7. Bende yaptım kızıma harıka olduu ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzel bir sey yaa kim bulduysa :)

      Sil
  8. Bende yaptım kızıma harıka olduu :))

    YanıtlaSil
  9. Tam minik Sarellamın dogumgünü için bir tütü alacaktım ki iyi ki bu yazınızı okudum :) Çokk teşekkürler paylaşımınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızınız için böyle güzel bir şey yapmak o kadar güzel bir duygu ki, işte bu yüzden açıldı bu sayfa :)

      Sil
  10. bende kuzenime yaptım çok güzel oldu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de böyle olumlu geri dönüşler aldığımda çok mutlu oluyorum, teşekkrler

      Sil
  11. yaptığınız güzel olmuş elinize sağlık fakat kullandığınız tütü çiçekçilerdeki tüllerden mi yoksa farklı mı . Çiçekçideki tüllerden yapılınca hareket edince tüller birbirine giriyor ve karışıyor. Ayrıca yıkandığı zaman da böyle kabarık mı oluyor onu öğrenmek istiyorum cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler iyi yayınlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama bu sorunuza net bir cevap veremeyeceğim çünkü çiçekçilerin kullandığı tütüyü şuan canlandıramıyorum. İkisi de önümde olsa ayırt edebilirim sanırım. Ben kumaşçıdan aldım ve etek yapacağımı söyledim, zaten çok moda olduğu için adamlar sizden iyi biliyor ki bu eteği 2 sene önce yaptım. Bence çiçekçilerdeki daha sert.

      Ayrıca bu kumaşta öyle tüller birbirine girmiyor, üstelik siz hazır da alsanız tütü kumaşı aynı olacak. Daha yumuşağı tül zaten hani taytlarda, tişörtlerde gördüklerimiz . Onlar kabarmıyor bu şekilde ancak üst üste çok fazla yapınca çok güzel etek oluyor (lcw da var)

      Hiç yıkamadığım için emin değilim ama kumaşın yapısının değişeceğini sanmıyorum. Yalnız bizimkini ben asmamıştım, bir poşetin içinde kaldırmıştım. Çok kırışmış, tütüleri tek tek ütülemek lazım, bunu diyebilirim.

      İyi günler..

      Sil
  12. Ellerinize sağlık, paylaşımınız çok yararlı olmuş :)
    benim yakında bir oğlum olacak ama keçe işine merak sardığım için keçe bebeklere nasıl tütü yapıldığını yana yakıla araştırırken sizin yazınızı keşfettim. Gerçekten çok işime yaradı, çok teşekkür ederim.

    Bu arada ben de keçeyle ilgili yaptığım herşeyin kalıbını ve nasıl yapıldığını ayrıntılarıyla bloğumda anlatıyorum. İnsanlarla paylaşmak bence ayrı bir zevk sihirlikecelerim@blogspot.com.tr

    Marifetli günler dilerim :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim, aynen dediğiniz gibi paylaşmak çok keyifli. Hele bir de faydalı oldugunu görmek, günlük yüzlerce girişin olması çok hoş :) Ben keçeyle hiç ilgilenmedim, ince ve uğraştırıcı işler pek bana göre değil sanırım. Ben başlayıp bitirmeliyim :) O yüzden sizlerin sabrına ve emeğine hayranım..

    YanıtlaSil
  14. ne güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  15. Beli oyle mi kaliyor kurdele qecirmiyirmusunuz ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben geçirmedim. Hatta 3 yaş doğumgününde de tütü yaptım farklı tonlarda ve kuyruklu, ona da kurdele geçirmedim.

      Sil
    2. Postu tamamladığımda onu da yayınlayacagım, o kadar güzel oldu ki davetlilerim benim yaptığıma inanamadı :)

      Sil
  16. tütü etek yapmak için kristal tülü nerden alıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık çok daha güzelleri var. Benim en son kızıma yaptığım tütünün içinde pembenin tonları var. Puanlı tütüler, simli tütüler, resimli tütüler vs. Hani iplik satılan dükkanlar var. Onların yanında el işleri için ürünlerin satıldığı dükkanlar var, keçe, takı ürünleri,minik her türlü parça ve tütüler var. Ayrıca kumaşçılarda da oluyor.

      Sil
  17. Teşşkür ederm kızmın doğum günü için bana kolaylık sağladınz :)

    YanıtlaSil
  18. Merhaba bu kumaşın tam ismi nedir alırken nasıl isteyeceğiz. Almamızı tavsiye ettiğiniz bir yer var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, inanın ben her gittiğimde ''tütü kumaşı'' diyorum :) Bir ara ''petek tül'' mü diyerek istediğim kumaşı gösteriyorlardı. Dediğim gibi herjangi bir kumaşçıda oluyor ama tuhafiyelerde de oluyor. Kumaşçıda daha çok renk seçeneği, tuhafiyede de renkten ziyade desenli tütü kumaşı bulabiliyorsunuz. Denizli de böyle. Yalnız yukarıya ek bir açıklama yapacagım. Buraya da kopyalayayım aramayın :) İyi günler.

      Sil
    2. Yazıyı yıllar önce yazdıgım için buraya ekleme yapıyorum. ;) Burada kalın tütüden bahsetmiştim. Geçen sene öğrencilerim için ince tütü siparişi verdik. İnce ile de çok güzel kabarık oldu,sadece biraz daha fazla kumaşa gerek oldu o kadar. Hatta bu ince tüllerin simlileri harika renklerde, parlıyor. Üstelik yumuşak, küçük çocuklar için ve bebekler için ideal. O yüzden tül alın :)

      Sil
  19. 3 yıl önce yazmışsınız, ancak hala modası devam ediyor. Son günlerde ben de tütü etek yapmaya başladım. Hazırladığım örnekleri tütü modellerini bloğumda sergiliyorum. Kağıt havlu rulosunda tülleri bağlamak yerine dizimde bağlamak bana daha kolay geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet modası baya sürecek gibi ☺️ Hatta ben bu yaz bile yaptım, gelinlik gibi kocaman bir şey oldu, ben de onun lastiğini dümdüz balkona astım öyle yaptım çünkü çok uzun olacaktı ve böyle çok rahat oldu

      Sil
  20. Merhabalar ben Grek denilen tüllerden masa eteği yapmak istiyorum. Kristaller in metresi bana baya pahalı geldi o yüzden Grek tül kullansam nasıl olur hiç yaptiniz mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grek tülü hiç kullanmadım, kristal tül metresi 6 lira ve bence çocukların eteği için gayet uygun ama ben son yaptığımda Petek tül ile kristal tül karışık kullanıp kızıma elbise yaptım. Masanın eteği için bence Petek tül gayet iyi olur metresi 1,5 lira

      Sil