Translate

12 Haziran 2013

Karatay Diyeti




   28 yasıma kadar 34-36 beden biri olarak aklıma gelmezdi bir gün kilo problemi yaşayacagım. En yakın arkadaslarım hamileliklerinde 7-8 kilo alıp doğumla verdikleri için ben de hep öyle olacagım zannettmişim. Ama rahat geçen hamileliğimle açılan boğazım 22-23 kiloyla doğuma girmeme sebep oldu. Doğumda giden 9 kilodan sonra üzerimde kalan 13 kiloyu sanki 1 günde almıştım. Oysa hamileyken ne kadar da şirin görünüyordum, o kadar beğeniyordum ki kendimi ''Vay be kilo bile yakışır mı bir insana'' diyordum. Meğer kocaman karnımdan diğer yerlerin ne kadar genişlediğini hiç görememişim. Karın inince bir gecede 36 bedenden 40 bedene geçme şokunu yaşadım resmen. Uzun bir süre hiç kıyafet almadım. Nasıl olsa önceden şalvar tarzında giydiğim pantalonlarım tayt gibi oluyordu. Bel, karın, kalça, göğüs her yerden en az 10 cm kalınlaşmışım. Ela 1 yaşına girene kadar ancak 2 kilo verdim. Ve 57 kiloyla başladığım okuluma 69 kiloyla döndüm. Mecburen 40 beden kıyafetler aldım.

  Eski bedenimde olan arkadaşlar gözüme o kadar zayıf görünüyordu ki hatta doğumdan sonra herkes zayıflamış gibi gelmişti. Yıllardır 70 li kilolarda olan anneme sürekli ''Anne sen ne güzel zayıfladın ya'' diyordum :) Annem de sürekli ''Yok kızım sana öyle geliyor'' derdi. Bir zamanlar aynı kıyafetleri giydiğim kız kardeşim öyle güzel görünüyordu ki gözümde sürekli ona bakıp ''Meğer ben ne kadar güzelmişim'' derdim. Ama çok zayıf, küçücük görünürdü gözüme.

  Ama alışamadım, 1 yıl geçmesine rağmen alışamadım. Aynaya bakmayı hiç istemiyordum, hiçbirşey yakıştıramıyordum kendime. Ve gerçekten üzülüyordum. Olmayacağını bile bile eski pantolonlarımı geçiriyordum bacaklarıma, bacaklarımda kalıyordu. Gömleklerime bakıyordum, önü kapanmıyor, arada en az 8 cm kalıyordu. Ver birilerine şu kıyafetleri dedi eşim, çok bozuldum.

  13 aylıkken kızım hasta oldu, enfeksiyon kapmış, sürekli kusuyordu ve ishaldi. Ateşi de hiç düşmüyordu. 1 gece hastanede serum taktılar, çok ağladım. Daha sonraki günlerde sadece emdi, ne yese yine çıkardı. 5 gün sonra iyileşti. O iyileşince tekrar okula başladım. Bi baktım ki kıyafetlerde bir bollaşma, 4 ya da 5 kilo vermişim!!

  Biraz moralim yerine gelmişti, hemen internette diyetlere, kitaplara, yorumlara bakmaya başladım. Önce Dukan diyeti dikkatimi çekti.Yorumlar genelde olumsuzdu. Sonra Karatay diyetinin yorumlarına baktım % 98 iyi yorumlar vardı. Hemen kitabı sipariş ettim. Aynı zamanda 9 lu çay diye birşey buldum, ondan da iki paket aldım. Kafaya koymuştum geri kalan 7-8 kiloyu..

  Şuan 59 kiloyum, 2 kilom kaldı ve eski kıyafetlerimi giyiyorum. Kitabın içeriğini ve neler yaptığımı yazacağım.. derken Ramazan girdi araya ve ben galiba kendimi kaybettim. Geriye kalan 8 saatte sürekli yiyen, özellikle tatlı ve hamurişi yiyen bir canavara dönüştüm ki bunlar Karatay diyetinin asla ama asla yenilmemesi gereken yiyecekleriydi. Sonuç mu ? Galiba 2 buçuk kilo aldım :( Hüsran, büyük hüsran...


2 Nisan 2014

Karatay Diyetiyle 3 ay gibi kısa bir sürede 6 kilo vermiştim. Sonra o Ramazan ayından sonra tekrar Karatay la 4- 5 kilo daha verdim. Şimdi 56 kiloyum :)

Karatay Diyeti nin en sevdiğim 3 özelliği mantığıma kesinlikle yatmış olması, diyet listesinin olmaması ve yeterince doyuyor olmama rağmen kilo verebiliyor olmam.

  Evet ben liste hazırlamadım kendime, sadece kitapta okuduğum bazı maddeleri uyguladım hem de arada evet arada. Mesela 1 hafta uyguluyordum 1, 1 buçuk kilo gidiyordu. Sonra karşıma bi börek, tatlı vs çıkıyordu yiyordum. Abartmadan istediğimi yiyordum ki verdiğim bir kiloyu almayayım. Sonra 1 hafta daha Karatay ve 1 buçuk kilo daha gidiyordu.

Karatay kurallarını google dan rahatça bulabilirsiniz, ben buraya kendi uyguladığım kısmını yazacağım. Parantez içine uygulayamadığımı yazabilirim.


1 haftalık programım;

   - Ekmek ve unlu mamullerden yemedim, kahvaltıda da dahil. (Kahvaltıda ekmek yememek biraz garip geldi çünkü ben çogunlukla sadece kahvaltıda ekmek yerdim özellikle yumurtayla ve zeytinyağına bana bana :) Bu arada esmer ekmek bile olmayacak. Ama pilav olursa az bir şey yedim.
   - Şekerli hiçbir şey yemedim (reçel,helva vs dahil) çaya şeker atmadım.
   - Abur cubur ve hazır gıdalardan yemedim. Zaten kızım için aldığım köy yumurtası, köy tavuğundan yedim. Ev yoğurdu, evde yapılmış peynir, evde yapılmış salça, zeytin, çorbalıklar vs bulabildiğim her şeyi temin ettim.
   - Hazır yağ kullanmadım. Zaten memleketten sızma zeytin yağı getiriyordum. Bir de tereyağını kendisi yapan birini buldum.
  - Ara öğünü kaldırdım (şart değil. ) Yemek aralarına 4-5 saat zaman koydum. Akşam 7 den sonra ağzıma lokma koymadım.
  - Her sabah mükemmel bir kahvaltı sofrası hazırladım.
  - Yeterince balık, et, sebze, kuruyemiş yedim, su içtim.
  - Spor yapamadım ne yazık ki yürüyüş bile yapamadım
  - Meyveyi azalttım.


ayrıca bu haftalarda sabah akşam 9 lu çayı içtim. İçindeki otları araştırdım, hepsi yağ yakıcı özelliğe sahip. Ben uygun gördüm.


Karatay Diyeti nde neden  ara öğün yok ?

 Vucut yağ yakımına yaklaşık 4 saat sonra başlarmış. Prof Karatay diyor ki ; '' Ara öğün yiyeceğinize bırakın ihtiyaç olan vucuttaki depolardan kullanılsın. '' Gayet mantıklı. Hatta uyurken kilo verebilirmişiz böylece. 19 dan sonra (ama tek lokma dahi yenilmeyecek, meyve dahill ) hiçbir şey yenilmediği takdirde gece yarısı yağ yakımı başlıyor ve tüm uykumuz boyunca sürüyor.

   Zaten sürekli ara öğünlerle sürekli yiyipte sağlıklı olmak bana hep saçma gelmişti çünkü eğer öyle olsaydı oruç sağlıklı olmazdı.

Neden tek bir lokma dahi yenilmemeli ?

Tek bir lokma kandaki şeker oranını yükselttiği için yağ yakımı için emir verilmiyor.

Pilav neden yok ?

Prof. kitabında glisemik indeks diye bir terimden bahsetmiş. Besinleri buna göre guruplandırmış. Glisemik indeksi yüksek olan besinler (mesela en yüksek şeker) kan şekerini aşırı derecede yükselttiği ve yağ yakımına imkan vermediği için yenilmemesi gerekiyor. En önemlisi de sağlığa zararlı olduğu için. Karatay Diyeti nde asıl mesele sağlıklı olmak zaten yani sağlık için diyet, sağlık için zayıflık
  Pirinçte bu grubun içinde ne yazık ki

Meyve neden yok ?

Doğal şeker de olsa şeker oranı çok yüksek. O yüzden kilo verme döneminde azaltmak gerek. Mesela doktorun bir sözü var ''Eğer 50 kilo fazlanız varsa hiç ekmek yemeyin ama 3 -5 kilo fazlanız varsa biraz yiyebilirsiniz. ''


Neden Dukan değil?

Aylarca uygulamak gerek ve listesi var. Üstelik o kadar saçma ki bugün et günü diye et yemeğinin içindeki minicik SAĞLIKLI biberleri, domatesleri tabağının kenarına ayıran arkadaslarım var. Şeker yerine tatlandırıcı kullanıyorlar, ne kadar sağlıklı!!  Ben enfes bir kahvaltı yaparken, onlar yulaflı yumurta yiyorlar.

Ben Karatay yaparken okulda çiğköfte yapılsın yerdim, onlar tek lokma almazlardı. Ben dediğim gibi aralarda hep bozdum, onlar 1 yıldan fazla bozmadılar, inanılır gibi değil..

  Sonuçta hepimiz kilo verdik ama ben Dukan yapanları hiç anlamadım



vee müthişşş kahvaltımmmmmmmmmmmmm hıımmmmmmmmmm

             illa ki yumurta
            10-15 kendi zeytinimiz yağıyla birlikte
            avuç için kaplayabilir bile peyniiiiiirrrrrrrr
            biber, maydanoz, taze nane, domates, salatalık
             cevizzzzz, badem, hurma, kuru kayısı (ne varsa artıkk)
         
bu diyette sevdiğim diğer bir özellik ise verilen kiloların geri alınmaması. Ha o Ramazan ı saymıyorum çünkü inanılmaz yemiştim.
bi de her gün maden suyu içiyorum :)
sağlıklı günlerr


not : Hatırladığım kadarıyla (ve anladığım kadarıyla) deneyimlerimi paylaştım. Lütfen her hangi bir diyetten önce uzmanına danışınız.

1 yorum:

  1. Merhaba.bende karataya baslayali 5 gun oldu.benimde kafama cok yatti.mantigi cok guzel.icime sinerek uyguluuyorum.3 kilo fazlam var benimde.

    YanıtlaSil