Translate

29 Haziran 2013

Bebeklerde Konak ve Tedavisi





Bu resmi google görsellerden aldım. Başka konak resimleri de vardı, derinin bembeyaz göründüğü ya da kırmızı kesik gibi görünen. Benim bahsettiğim bu şekilde olan konaklar. Ela'nın da aynı bu şekilde oldu 3-4 aylıktı sanırım. Sağlık ocağındaki hemşiremiz zeytinyağı sürüp taramamı söyledi. Yoksa çoğalır,alnına kadar inermiş. Siz de bebeğiniz de bu tarz bir şey görürseniz önce doktora gösterin.

Ben de banyodan önce zeytinyağı sürüp, tarıyordum ama acıtmamak için bir kısmını taradıktan sonra kızarınca gerisini sonra devam ederim diye bırakıyordum. Bu şekilde konak yine yayılıyor, bir türlü tamamen geçmiyordu.

Ve sonunda eşimle Ela'nın başına oturduk; ben oyalarken eşim taradı. (Tabi öncesinde bol zeytinyağı yapıp yarım saat bekledik yumuşaması için) Ama benim gibi yumuşak yumuşak değil. Ben kafa derisi acıyacak diye 3-5 dakika yavaşça tarayıp bırakıyordum oysa konaklar tamamen ölü deri. Konak tarağı alıp konakları çıkartacak kadar sert taramak gerekiyor. Kafası kıpkırmızı oluyor ama hiç acımıyor. Zaten acısa bebek belli eder değil mi? Sadece sıkılıyor, oyalamak gerekiyor. 1 saate yakın taradık, en küçük bir parça konak kalmayana kadar. Ve geçti, bir daha olmadı:)


Konak tarağı alırken tarağın dişlerine bakın. Yuvarlatılmış uçlar varsa alın. Yuvarlatılmış uçlar, diğer sivri uçların direk deriye batmasına engel oluyor ve hiç acıtmıyor.


bu set güzelmiş




yuvarlak uçlar uzun, sivri uçlar kısa




Bunun fırça tarağı çok güzel, yumuşacık.. Henüz tüy gibi saçları ve hassas kafası için ideal. Biz Nuk almıştık, aynısı. 

Nuk. Bu plastik olanlar da saçları biraz uzayınca iyi oluyor.

Konak tarağı dediğimde bir de bunu vermişlerdi ama bunun uçları hep sivri o yüzden almadım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder