Translate

8 Nisan 2013

Karnıbahar Mücver




        Buzdolabındaki küçük karnıbaharı çıkarıp değişik ne yapabilirim diye bakarken mücveri buldum. Kabak mücver çok yaparım, herkes de bayılır. Ee adı mücverse kesin güzel olur dedim. Karnıbaharı buharda pişirdim. Ve malzemeleri göz kararı koydum. Zaten mücver yapa yapa zamanla göz kararı koyuyorsunuz. Ela'm bayıla bayıla yedi, hatta fotoğrafını çekmek için sehpanın üzerine koymuştum, orada bitti :) Yani biz de bayıdık..


                                 Küçük bir karnıbahar
                                 Çeyrek demet maydanoz
                                 1 yumurta
                                 Yarım su bardağından biraz fazla kaşar peyniri (evde kalan)
                                 2 yemek kaşığı un (dolu)
                                 tuz ve karabiber

       Bu kadar, karnıbaharı pişince (aşırı yumuşak olmadan) küçük küçük doğradım. Maydanozu da doğradım,kaşarı rendeledim. Tüm malzemeyi güzelce karıştırdım hatta yoğurdum. Kabak gibi cıvık olmadı o yüzden tavaya kaşık kaşık koymadım. Kızmış zeytin yağına elimle yassılaştırıp koydum ve kızarttım.


Kabak mücverinde de ben evde ne kadar yeşillik varsa koyuyorum hem de bolca. Hangisi varsa ondan. 

Taze soğan, maydanoz,nane(biraz),dereotu(az),kuru soğan(az), yine 1 yumurta,un, bu sefer bol beyaz peynir, hatta biraz kuru nane, pul biber, tuz.Kaşıkla yağa koyup yine kaşıkla düzeltiyorum(üzerine hafif bastırarak)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder