Translate

8 Nisan 2013

Bazlama (Cızlama)



        Kızımın kuru ekmek ya da kuru bir şeyler yemeyi sevdiğini daha önce söylemiştim. En çok sevdiği ekmeklerden en başta sanırım bazlama var. Annesi gibi..Ben de kitaplarımdan birinde Cızlama adıyla minik bazlamacıklar yaptım. Kepekli unla,miktarı azaltarak. Nefis ve çok şirin oldular. Burada kendi miktarımı veriyorum,tam 8 minik ekmeğim oldu.Üstelik yapması da çok kolay oldu,küçük küçük açınca.. Ben de bazlama yaptım yani,süperrr... Şekillerine bakmayın, ilk defa yaptım ;)


                                                  2 su bardağı kepekli un
                                                  Aldığı kadar ılık su
                                                  1 paket kuru mayanın yarısı
                                                  Biraz tuz,biraz şeker

          Unun üzerine maya,tuz ve şekeri döküp, suyu ekleye ekleye yoğurdum.Biraz cıvık bir hamur oldu. Mayalanmaya bıraktım. Daha sonra hamurdan küçük küçük parçalar koparıp,un yardımıyla tahtanın üzerinde parmak uçlarımla açtım. Yapışmaz yüzeyli tavada yağ koymadan yarım ateşte pişirilecek aslında :) ama ben kitabın o kısmını sonradan okudugum için yağ koymuştum. Yağı geri döktüm, kalanla pişirdim. Üzerine tereyağı ve peynirle sıcak sıcak nefis oluyor. Afiyet olsun.

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder