Translate

11 Mart 2013

Zeytinyağlı Enginar





2 kişilik malzeme

2 enginar tabağı (marketten hazır aldım)
2 küçük patates
1 küçük havuç
1 soğan
1 su bardagı kadar bezelye (yazın hazırlayıp buzluga koymuştum)
sızma zeytinyağı (hazır değil,soğuk sıkım)
1 kesme şeker
deniz tuzu
kaynar su
1 yemek k salça
çok az dereotu


Yapılışı ( Oktay Usta'nın tarifine salça ekledim)

Soğan,havuç ve patatesi küp küp doğradım.
Zeytinyağına önce soganları,soganlar renk değiştirince patates ve havucu ekledim.
Biraz kavrulunca bezelyeyi,tuzu ve şekeri ekledim.
3 dk sonra suyun içinde beklettiğim enginarları tencerenin dibine koydum.(aldıgım yerde kararmasın diye tuzlu,limonlu suyun içine koymuşlar ve bana verirlerken de suyuyla birlikte koydular.O yüzden biraz suda bekletmem gerektiğini söylediler.)
üzerine diğer tüm malzemeyi döküp kaynar suyu da ekledim.Ne kadar sulu istiyorsanız o kadar koyun.Ben üzerini kapatacak kadar koydum.
Nedense salça eklemek istedim:) Bir miktar sıcak suda salçayı karıştırıp yemeğe ekledim.
Yarım saat sonra hazırdı.
Afiyet olsun.



Bu benim ilk enginar yemeğimdi. Ve ilk defa enginar yedim. Doğrusu tadını pek beğenmedim. Annemden gelen bir alışkanlığım var ki , anneme çok teşekkür ederim; tadını beğenmediğim birşeyi sağlıklıysa eğer az da olsa yerim. İlla ki yerim.(Enginar karaciğer dostuymuş ayrıca hazmı kolaylaştırıyor ve idrar söktürüyormuş.Daha birçok faydasının yanında benim en hoşuma giden hücrelerin yıpranmasını engelleyip yaşlanmaya karşı savaşıyormuş :)
Tabağa bu şekilde koyunca sulu kısmı hep tencerede kaldı tabii,onu ayrı bir tabağa koydum unutmamak için. İŞTE O ZAMAN ANLADIM, ENGİNAR TÜM LEZZETİNİ YEMEĞİN SUYUNA VERMİŞ :) Nefisti..
Bezelyeyi yazdan nasıl hazırladığıma gelecek olursak,çok basit. Annemle tanelerini ayıkladık ve hiçbirsey yapmadan öyle tek yemeklik birsürü küçük poşet hazırladık. Annem kabukların tazelerini de koydu buzluğa,bezelyeli patates yemeğinde güzel oluyor diye.Ama tazeyken tadı hoşuma giden bu kabuklar buzluktan çıkınca sanki o kadar tatlı değillerdi. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder