Translate

6 Mart 2013

WOLLEX Montana


   Wollex Montana yı cok merak ettiğinizi biliyorum. Hele o reklamdan sonra... Ben de keşke bunu daha görseydim demiştim. Fiyatı da 160 liraya kadar düşünce 2. araba olarak aldım.Gerçi bu denli düşüşten dolayı tereddüt etmedim değil hatta geldiğinde pişman bile oldum ama ilk gezimizde fikrim değişti.



   Neden 2. araba? Bizim arabamız Graco Signature. Katlandıgında 2 büyük parca oluyor. Ve dolaşmaya çıktığımızda bir araca bineceksek 2 büyük parça,bebek,çantalar,alışveriş poşetleri, tam bir kabus. O yüzden ya annemle ya kardeşimle çıkmak zorunda kalırdım. İşte bu yüzden o reklamı görünce vuruldum, kapanıp küçük tek parça olan bir araba..(Reklamı buraya eklemeyi denedim ama olmuyor)

   Neden Wollex aldıgıma pişman olmuştum?? Graco dan sonra o kadar basit ve kalitesiz duruyor ki.. O reklama verecekleri parayı şu güzel tasarıma verselermiş demeden edemedim. Gercekten görüntü çok güzel, katlanıp küçücük olması cok güzel ama malzeme çok kalitesiz. Tekerinden kumaşına çok kötü. Bu fiyata ne bekliyordun ki demeyin çünkü bu arabanın çıkış fiyatı ve hala bazı sitelerdeki fiyatı 500 civarı. Ve o raklamı izleyince maalesef beklenti yükseliyor.

   Bunların yanında içinden çıkan kitapçık Türkçe değil, açıp kapatmayı anlayana kadar baya stress yüklendim. Sonra yaptım, kolaymış ama reklamdaki gibi basit değil. En büyük eksisi de katladıktan sonra öyle tutup taşıyamıyorsun çünkü kaldırdıgın anda iki tarfından da açılıyor. 1 taraf için kilit yapmışlar diğer tarafı unutmuşlar!!! ''Çünkü acaba nerede o kilit?'' diye yapım yerine kadar aradım hatta konuştuğum kişi de o sırada Wollex i eline aldı ve şöyle dedi. ''Hanımefendi buraya siz alttaki gibi bir kilit alacaksınız evet yapılmamış'' ...



   Bir diğer önemli nokta da fren sisteminin çok basit olması. Graco'yu kullanırken ben frene bastıysam aklım orada kalmazdı, milim oynatamazsınız. Wollex te tekere yapılan girintiye bir çıkıntı takılıyor ve tekeri o tutuyor, şöyle biraz zorlayayım dedim çıkıverdi. Yani frene bastıktan sonra bile dikkat etmek lazım.

  Tüm bu olumsuzluklardan sonra dışarı çıktık Wollex le. Sürüş harika,dönüşler harika.hafiflik harika :) Ohh Allah ım dedim işte bu. Kilidi hallederiz, frende dikkat ederiz, bu sürüş rahatlığı ve kolaylıgı ve tabii ki dolmusa binerken elimde tek bir parça için iyi ki almışım. Varsın Graco gibi taş gibi bir araba olmasın, 2 sene kullanır atarız, yeter ki yalnız dışarı çıkabilelim.  Hatta evimizin önündeki 3 basamaktan Graco yu kucaklamadan çıkaramıyorduk, Wollex'in tekerinin arası o kadar geniş ki o basamakları çıktı.

   Bunlardan başka sepetinin çift taraflı olup olmadıgını ve ne kadar yattıgını soranlar olmuş. Çift tafaflı değil tabii ki ama koltugu biraz daha yatıracak yeri var ve bebek rahatlıkla uyuyor. Bunun dışında kemeri çok kolay takılıyor, Graco gibi 5 noktadan geliyor ama onun gibi ayrı ayrı takılmıyor, 2li 2li tutup alttakine geçiriyorsunuz. Tabii bunlar basit ama pratik ayrıntılar.

  Bebek Arabası Seçerken

En önemlisi bence sürüş kolaylığı,manevra kabiliyeti. Daha hamileyken bir tanıdığın bebek arabasını süreyim demiştim,aldıgıma pişman olmuştum. Çevirmek için resmen kendim de dönüyordum. Hatta ''Bu bozuldu mu yoksa eskidi mi?'' diye sordum,ilk günden beri öyleymiş. Şu heryerde olan bebek arabalarındandı.

2. önemli şey de güvenli olması. Fren sisteminden ve bebeğe taktıgınız kemerden bahsediyorum.

Eğer arabanız varsa 2 parça olanlar sepetiyle birlikte eve çıktığınız için çok rahat.Bebeğinizin uykusu bölünmeden. Artı sepeti istediğiniz zaman kendinize çeviriyorsunuz ki bu rüzgarlı havada işe yaradığı gibi bebeğiniz uyurken gözünüzün önünde oluyor.Ayrıca yeni doğanlarda anneyi görmesi açısından önemli.Graco da sepet o kadar yüksek ki minik bebeğinizle gezerken karşı karşıya oluyorsunuz :) Ama arabanız yoksa tek parca olanlardan alın derim.


Ön teker sabitleyici bence gerekli birsey değil.Graco da var ama hiç kullanmadık çünkü dümdüz gideceğimiz bir durum hiç olmadı,illa ki dönülüyor.

Teker süspansiyon özelliği bebeği çok sarsmamak için gerekli özellikle küçükken. Wollex te yok ama büyüdügümüz için çok farketmedi.


Arabanın eşya sepeti büyük olmalı derim. Mesela Graco bebek çantamızı ve tüm alışveriş poşetlerini alır, bu gezerken çok güzel ama Wollex in sepeti çok minik. Bir de Graco nun tutma kıllarına da poşet asabiliyorum ben, Wollex ise hafif bir araba olduğunda denge bozulacak gibi, zaten bu yazıyor.


   Gezerken içeceğinizi, biberonu vs küçük parçaları koyabileceğiniz yerler de iyi oluyor. Graco da hem annenin önünde hem bebeğin önünde bunlardan var.



Ayrıca belli bir aydan sonra herşeyi yemeğe çalışan bebeğiniz için kumaşın zehirlilik testi, bunların dışında yanıcılık ve renk testi ayrıca tüm kumaşın çıkarılıp yıkanabilmesi de önemli ayrıntılardan. Bunlar Graco'da mevcut. 

Ve bizim gibi yaz kış demeyip gezmeyi sevenlerdenseniz bir ayak tulumu şart. 




Biraz önce ayak tulumu görsellerine bakarken şu resim dikkatimi çekti. Bayan kızının ayak tulumunu kendisi yapmış ve bunu anlatmış, yukarıda sayfasının o kısmını da paylaştım. 


Wollex Montana kullanırken yaşadığım sorunlar; Sepeti o kadar küçük ki ancak cüzdanınız sıgıyor onu da aşagıdaki sepete koyamıyorsunuz, düşebilir!! Tutma koluna çanta asmıştım, yürürken araba bana doğru devrildi Allah tan yakaladım. Kısacası Montana yla gezecekseniz, yanınıza eşya almayacaksınız, bu da bebekle mümkün olmayacağından çantayı tak koluna olayı...

Daha da kötüsünü dün alışveriş merkezinde yaşadım. (Daha önce Montana yla alışveriş merkezine gitmediğim için) Zeminin pürüzsüzlüğü ön tekerleri iptal etti resmen. Düz giderken giden tekerler her dönüşümüzde döndüğü gibi takılıp kaldı. Her seferinde öne geçip ayagımla onları düzelttim, inanamadım. Tekerler döndüğü anda iptal. Bir daha mümkün değil oynamıyor yerinden, zorluyorum sürüne sürüne ilerliyor ama düzelmiyor.


20 yorum:

  1. merhaba
    açklamalarınız çok aydınlatıcı. bende kızıma alsam mı diye düşünmekteydim. aklıma takılan bir soru var, eğer o konuda da bilgilerinizi paylaşırsanız karar vermem daha kolay olacak. denge sorunu var mı acaba bu arabada? yani çocuk içindeyken sağa sola eğildiğinde veya fazla hareketli olduğunda devrilme ihtimali nedir?

    YanıtlaSil
  2. O şekilde bir denge sorunu yok ama tutma yerine çanta astığımda neredeyse devrilecekti, tuttum asmıyorum. Bir de düne kadar alışveriş merkezinde gezmemiştik bu arabayla. Dün bizi mahvetti, zeminin pürüzsüz olması sanırım ön tekerler bir türlü dönmedi,bunu yukarıya ayrıntılı yazacagım, bana sorarsanız almayın derim.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler. Gerçekten cevaplarınız bana çok yardımcı oldu..

    YanıtlaSil
  4. almak üzereydim ki blogunuzdaki yazıya rastladım. vazgeçtim artık. epey de ümitlenmiştim. kendi sitesinde fiyat bilgisi olarak 620 tl yazıyor üstelik. teşekkürler bilgilendirdiğiniz için.

    YanıtlaSil
  5. Evet o fiyat gercekten inanılmaz. Ki ben Graco yu 750 ye aldım, iki araba arasında uçurum var. Graco yu kardeşlerim bile kullanmayı düşünüyor ileride. Montana'yı ise memlekette bıraktım. Alışveriş merk kullanamıyorum, yürümüyor. Parkta pazarda kullanamıyorum, eşya almıyor. Gercekten adres veririrm isteyen olursa gitsin alsın Denizli'de duruyor.

    YanıtlaSil
  6. benim yakında doğum yapacak bir tanıdığım var kızımın tüm küçülenleri çanta çanta verdim yakın olsaydık hayrına arabayı ona alırdım sizden:( kargolama imkanınız var mı acaba?

    YanıtlaSil
  7. Memlekette bıraktığımı yukarıda yazdım, Denizli de.. Ama ben şuan Ankara dayım, en yakın tarihte Temmuz da orada olacağım. Yardımcı olmak isterim, tekrar görüşürüz.

    YanıtlaSil
  8. çok sevinirim bende elimden gelen her türlü yardımı yapıyorum çok teşekkür ederim şimdiden.isterseniz size tel no da verebilirim kişinin resmini vb istediğiniz bilgileri de gönderebilirim benim için sorun değil maksat yerine ulaşsın

    YanıtlaSil
  9. ben cok etkilendim bişey sorucam çocuk uyuyunca araba yatıyomu bide alışverişte iken ön tekerleri sabitleseniz olmuyomu ya ben cok merak ediyorum alıcam ama parama yazık olucak diye korkuyorum suan pierra cardin var ama kışlık araba çocuk içinde sıcaklıyo gibi geliyo

    YanıtlaSil
  10. Arabanın yatması için 3-5 cm lik ayar yapmıslar, koltuk hareket etmiyor da kemerleri var onu acınca 3-5 cm asagı iniyor.Ama uyuyor benim bebeğim. Ön teker sabitlenmiyor, öyle bir sistemi yok. Markette, alışveriş merk mümkün değil sürülmüyor. Bilemem belki bizimki böyle isterseniz almadan pürüzsüz bir yüzeyde deneyin. Çünkü dediğim gibi çok hafif ve dısarıda sürmesi güzel. Ama eşya koyacak yeri yok. Hersey elinizde olacak, çantanız bile.Ki bebekli bir annenin cantası malum. Siz bilirsiniz eşyasız parka gitmek için güzel, o kadar

    YanıtlaSil
  11. Özge Hanım ben memlekete geldim,yalnız yardım yapacagınız kişiye 50-70 tl arası kargo ücreti cıkacak. Eger internetteki indirimleri takip ederseniz chicco nun bile baston arabaları 120 tl ye kadar düşüyor. Böylesi daha mantıklı. Bu arabayı da daha önce söylediğim gibi Denizli de oturan birisi isterse evime gelmesine bile gerek yok, ben götürür veririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Montana duruyormu acaba bende istiyorum çok beğeniyorum ihtiyacımız var pusete elden çıkarmayı düşünüyormusunuz

      Sil
  12. merhaba wollex montana pusetiniz hala duruyormu ?

    YanıtlaSil
  13. Şubat tatilinde Denizli de olacağım. eğer Denizli de iseniz tekrar görüşelim buradan.

    YanıtlaSil
  14. Malesef denizlide degilim ama kargo evden alabiliyor eger kabul ederseniz ?

    YanıtlaSil
  15. Yukarıda da yazdığım gibi o kadar kargo ücreti vermek yerine eğer istediğiniz baston arabaysa iyi markaların bastonları da çok uygun fiyatlara düşüyor. Denizli demisiniz diye sormamdaki maksat buydu.

    YanıtlaSil
  16. Ben denizlideyim eger mumkunse puseti gormek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki gitmeden mesajı gördüğüm iyi oldu. Facebook ''Kızımla Ben'' sayfasına mesaj atarsanız oradan iletişime geçebiiliriz. Yan tarafta sağda sayfayı göreceksiniz. Yeni yayınlarımı telefondan yazdıgım için kontrol panelime uzun zamandır girmiyordum, umarım siz çabuk görürsünüz mesajımı.

      Sil