Translate

24 Mart 2013

Vee Mantar Sote





Yine Sofra Dergisi ve mantarın en sevdiğim halllerinden biri.. Bugünlerde hep tariflerden gidiyorum çünkü yapınca hemen resmini çekiyorum, aslında çok başlığım var taslaklarda bekleyen. Tarifini de yarın yazarım, nefis görünüyor değil mi?? Evet nefis
                                                   
                                                     malzemeler

                                                   1 kg mantar
                                                   1 demet taze soğan
                                                   3 çorba kaşığı zeytinyağı
                                                   2 diş sarmısak
                                                   yarım demet maydanoz
                                                  1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
                                                  yarım kırmızı biber
                                                  tuz,karabiber

       Miktarlar bu kadar ama ben bu tarz yemeklerde (yani hamurişi hariç) bu şekilde ölçülere dikkat etmem. Mesela 1 kg mantar çok fazla. Onu azaltır diğerlerini de ona göre ayarlarım.

                                                      yapılışı

  Mantarları temizleyin. Yeşil soğanları doğrayın. Maydanozu kıyıp, sarmısağı dövün. Zeytinyağını kızdırıp, mantarları soteleyin. Soğan ve sarmısağı ilave edin. Tuz ve karabiberi ekleyip 2-3 dk daha pişirin. Kaşar pey yarısını, maydanozu, dilimlenmiş kırmızı biberi tavaya ekleyip karıştırın. 2-3 dk daha pişirin. Kalan peyniri de üzerine serpip servis yapın.

Kitaptaki tarifte malzemeler içinde 1 çorba ka nişasta var. Tuz ve karabiberi koyduktan sonra nişastayı yarım çay bardağı suda eritip içine ekleyin ve kaynatın diyor. Ben bunu 1 kere denedim pek hoşuma gitmedi.


2 yorum:

  1. merhaba, hayırlı olsuna geldim:)

    YanıtlaSil
  2. Tesekkür ederim, hoşgeldin :) Nasıl buldun peki?

    YanıtlaSil