Translate

19 Mart 2013

Şekerpare

 Tatlıyı çoook severim özellikle şekerpareyi. Şerbetli tatlılardan sanırım tek yaptığım tatlı da şekerpare. Tarifi seneler önce aldığım Sofra dergisinin dev yemek kitaplarından aldım. Yalnız ilk yaptığımda ölçüleri buradaki gibi yaptığımda 2 tepsi çıktı yaklaşık 35 tane. Ben de bu ölçülerin tam yarısıyla yapmaya başladım yalnızca şerbetini tam yarıdan biraz fazla yapıyorum. Bu resimdeki tepside de ölçülerin tam yarısıyla çıkan sayı var. Yalnız biraz fazla kalmış fırında,fazla kızarmış. Birde margarini biraz daha az koyuyorum. Tadı ise nefissss nefiss nefisss...

  6-8 kişilik

2 yumurta
4 kahve fincanı erimiş margarin
4 kahve fincanı toz şeker
12 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
fındık içi

Şerbeti için:
3 buçuk su bardağı su
3 buçuk su bardağı şeker
1 çorba kaşığı limon suyu
1 paket vanilya

Yumurta,margarin ve tozşekeri derin bir kapta karıştırın.Un,kabartma tozu ve vanilyayı içine eleyin.(Ben elemiyorum genelde) Yoğurup hamur haline getirin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil verin.Hafif yassılaştırarak yağlanmış fırın tepsisine aralıklarla dizip ortalarına birer fındık koyun. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin. Bu arada toz şeker ve suyu kaynatın(Ben ısıtıcıda kaynattığım suyu tencereye koyup şeker ekliyorum.) Kaynamaya başladıktan 3 dk sonra limon suyunu ekleyip altını kapatın. Vanilyayı ilave edip,fırından çıkan sıcak şekerparelerin üzerine sıcak şerbeti dökün. (Sofra dergisinin kitaplarından)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder