Translate

24 Mart 2013

Naneli Poğaça





                                         8 kişilik
                                         
                                         2 yumurta
                                         1 kahve fincanı yoğurt
                                         1 er kahve fincanı sıvıyağ ve eritilmiş tereyağı
                                         1 çay bardağı rendelenmiş beyaz peynir
                                         1 çay kaşığı tuz (peynirim çok tuzluydu o yüzden koymadım)
                                         1 tatlı kaşığı kuru nane
                                         1 paket kabartma tozu
                                         3 su bardağı un

Yumurtalardan birinin sarısı poğaçaların üzerine sürmek için ayırdıktan sonra diğerlerini çırpın. Un ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri de karıştırın. Sonra un ve kabartma tozunu da ekleyip yoğurun. Kitaplarda hala yağlanmış fırın tepsisi diyor ama kağıt kullanmak çok daha pratik ve temiz. Tepsiye ceviz büyüklüğünde dizin.Yumurta sarısını da sürüp 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun..

Yapımı o kadar kısa sürüyor ki, üzerlerine yumurta sarısı sürmek bile daha uzun geldi. Nane kokusunu ve tadını sevenler biraz daha ekleyebilirler bence, ben bir daha ki sefere öyle yapacagım. Tarifim yine Sofra Dergisi'nin Özel Çay Saati kitabından. 

Mutfakta yaptığımız herşey harika sonuç vermiyor değil mi ? Geçen canım ıspanaklı kekten istedi. Hemen açtım interneti ilk çıkan tariflerden birini yaptım. Kekim taş gibi çıktı fırından inanamadım. Sonra bu kitaba bakayım dedim,kafaya koymuştum bir daha yapacaktım. 2 tarif farklıydı. İnternetteki 2 yumurta ve 2 su bardağı un diyordu, kitapta 3 yumurta, 1buçuk su bardağı un. Onu da yaptım,sonuç harika...

Resimdeki poğaçalar çok büyük sanmayın, alttaki tabak kahve fincanı tabağı..(Komşuya öyle gitti de)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder